Curs de Miracole - Foundation for Inner Peace (Fundaţia pentru Pace Lăuntrică), carte
Descriere
Pot face acest lucru - Louise L. Hay, carte
PREFAŢĂ
TEXT
CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
MANUAL PENTRU PROFESORI
EXPLICAŢII TERMINOLOGICE
Descriere
Introducere
Cursul de miracole este un sistem complet de gândire spirituală, destinat studiului individual. Împărţit în trei volume, Text, Culegere de exerciţii pentru studenţi şi Manual pentru profesori, Cursul afirmă că, pentru a ajunge la iubire şi pace universală - sau la capacitatea reamintirii lui Dumnezeu - trebuie să ne „desfacem”, mai întâi, vinovăţia iertându-i pe ceilalţi. Cursul se concentrează, aşadar, pe vindecarea relaţiilor şi pe transformarea lor în relaţii sfinte. Cursul de miracole subliniază totodată că nu e decât o versiune a programului universal, una dintre miile de versiuni ale acestuia. Prin urmare, deşi limbajul Cursului aparţine creştinismului tradiţional, el exprimă o spiritualitate nesectară şi neconfesională. Cursul de miracole este, aşadar, o învăţătură spirituală universală, şi nu o religie.
„Textul” prezintă teoria Cursului, studiul acestei teorii având sădită în el dezvoltarea experienţei iertării - o trăire care constituie obiectivul Cursului pentru fiecare student. În această privinţă, Cursul de miracole afirmă că „obiectivul pe care îl urmăreşte e fericirea şi pacea ta” (Text, p. 217) (T-13.II.7:1). Textul explică, totodată, baza fricii şi a vinovăţiei şi felul în care pot fi depăşite prin miracole, definite ca „expresii de iubire”. Miracolul e definit ca un salt perceptual de la frică la iubire.
„Culegerea de exerciţii pentru studenţi” este alcătuită din 365 de lecţii, un exerciţiu pentru fiecare zi a anului. Acest antrenament de un an marchează începutul procesului de schimbare a minţii şi percepţiei studentului, deşi nu e menit să încheie procesul de învăţare al acestuia. După cum se afirmă în Prefaţa Cursului, „În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învăţătura ulterioară după cum crede El că e mai bine” (Prefaţă: xv).
„Manualul pentru profesori", scris sub formă de întrebare-şi-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea include şi explicaţii pentru un număr de termeni folosiţi în Curs, definiţi - în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul - în vederea aplicării lor practice pe parcursul Culegerii de exerciţii.
Cursul de miracole a fost „scris” de Dr. Helen Schucman printr-un proces de dictare interioară pe care l-a identificat ca venind de la Iisus. Doctor psiholog, cercetător în domeniul psihologiei şi profesor universitar de Psihologie Medicală, Dr. Helen Schucman s-a bucurat de ajutorul şefului ei de departament, Dr. William Thetford, la rândul lui profesor universitar de Psihologie Medicală la universitatea la care lucrau amândoi.
Cursul de miracole a văzut lumina tiparului pentru prima oară în 1975, an în care Dr. Schucman a cedat drepturile de autor ale Cursului Fundaţiei pentru Pace Lăuntrică (Foundation for Inner Peace - FIP). În 1996, FIP a cedat drepturile de autor şi marca înregistrată Fundaţiei Cursului de Miracole (Foundation for A Course in Miracles - FACIM). În prezent există în circulaţie, în întreaga lume, peste un milion şi jumătate de exemplare ale Cursului. Au apărut tranduceri în limbile africană, bulgară, chineză, croată, daneză, ebraică, finlandeză, franceză, germană, italiană, olandeză, poloneză, portugheză, rusă, slovenă, spaniolă şi suedeză, cu multe alte traduceri în curs de pregătire. Traducerea română a fost asigurată de Simona FĂGĂRĂŞANU, care a urmat Cursul pe parcursul anilor. Ediţia română a fost realizată de Editura CENTRUM din Polonia. Multumim pe această cale editorului Zbigniew Ploszczyca pentru că a făcut posibil ca românii să citească învăţăturile Cursului. Mulţumim!
Ce este, aşadar, Cursul de miracole? Introducerea sumară ce apare la debutul Textului este foarte scurtă şi succintă:
„Acesta e un curs de miracole. E un curs impus. Doar timpul când îl faci e la liberă alegere. Liberul arbitru nu înseamnă că îi poţi stabili, programa. Înseamnă doar că poţi alege ce vrei să înveţi la un moment dat. Cursul nu îşi propune să predea semnificaţia iubirii, aceasta fiind mai presus de ce poate fi predat. El îşi propune însă să înlăture blocajele care te împiedică să conştientizezi prezenţa iubirii - moştenirea ta firească. Opusul iubirii este frica, dar ce e atotcuprinzător nu poate avea opus.
Prin urmare, cursul acesta poate fi rezumat foarte simplu în felul următor:
Realul nu poate fi ameninţat.
Irealul nu există.
În asta constă pacea lui Dumnezeu.”
Cum a apărut Cursul de miracole, Ce este, Ce spune el?
Această prefaţă a apărut în 1977, ca răspuns la numeroasele cereri de a furniza o prezentare succintă a Cursului de miracole. Primele două părţi - Cum a apărut şi Ce este - au fost scrise chiar de Helen Schucman, iar ultima parte - Ce spune - a fost scrisă prin procesul de dictare interioară descris în cele ce urmează.
Cum a apărut?
Cursul de miracole a apărut prin decizia spontană a doi oameni să se unească în vederea unui scop comun. Cei doi se numeau Helen Schucman şi William („Bill”) Thetford şi erau profesori de psihologie medicală la Colegiul Medicilor şi Chirurgilor din cadrul Universităţii Columbia din New York. Cine erau nu are importanţă; important e că povestea lor ne arată că toate sunt posibile, cu Dumnezeu. Erau oricum, numai religioşi nu erau. Relaţia dintre ei era dificilă şi adesea încordată, fiecare fiind interesat de dobândirea propriului renume şi de menţinerea propriului statut personal şi profesional. În general, investiseră mult în valorile lumii. Vieţile lor nu concordau deloc cu ce susţine Cursul. Iată cum se descrie Helen, cea care a receptat întregul material:
Psihologă, pedagogă, conservatoare ca teorie şi atee ca şi crez, lucram într-un mediu universitar prestigios şi pretenţios. Şi apoi s-a întâmplat ceva ce-a declanşat un lanţ de întâmplări la care nu m-aş fi aşteptat niciodată. Şeful de catedră m-a anunţat pe neaşteptate că se săturase de sentimentele de mânie şi agresivitate pe care le reflecta conduita noastră, conchizând că „trebuie să existe o altă cale”. Ca la un semn, m-am oferit să îl ajut să o găsească. După câte se pare, Cursul e această altă cale.
Deşi intenţiile lor erau serioase, au întâmpinat mari dificultăţi la începutul iniţiativei lor comune. Dar îi oferiseră Spiritului Sfânt acel „strop de „disponibilitate” care, după cum urma să afirme Cursul însuşi în repetate rânduri, e de ajuns să Îi permită Lui să folosească orice situaţie în Propriile Lui scopuri şi să o înzestreze pe fiecare în parte cu puterea Lui.
Relatările lui Helen continuă în felul următor:
Scrisul propriu-zis a fost precedat de trei luni uluitoare, timp în care Bill mi-a sugerat să notez visele extrem de simbolice şi descrierile imaginilor ciudate care îmi veneau. Deşi începusem de la o vreme să mă mai obişnuiesc cu neprevăzutul, tot am rămas foarte surprinsă când am scris: „Acesta e un curs de miracole”. Aşa mi s-a prezentat Vocea. Deşi nu scotea niciun sunet, părea să îmi dea un fel de dictare lăuntrică, rapidă, pe care mi-am consemnat-o într-un caiet de stenografie. Scrisul nu a fost niciodată automat. Putea fi întrerupt oricând şi reluat mai târziu. Mă făcea să mă simt foarte incomod, dar niciodată nu mi-a dat serios prin gând să mă opresc. Părea să fie o misiune specială pe care, undeva, cumva, mă angajasem să o împlinesc. Reprezenta o iniţiativă de reală colaborare între mine şi Bill şi o bună parte din semnificaţia ei, sunt sigură, stă tocmai în acest lucru. Scriam ce „spunea” Vocea şi îi citeam a doua zi lui Bill, iar el bătea la maşină ce îi dictam. Presupun că avea şi el misiunea lui specială. Fără încurajarea şi sprijinul lui, nu aş fi putut să îmi împlinesc misiunea. Întregul proces a durat în jur de şapte ani. Mai întâi a venit Textul, apoi Culegerea de exerciţii pentru studenţi şi, în final, Manualul pentru profesori. Nu s-au făcut decât câteva modificări minore. S-au dat titluri capitolelor şi subcapitolelor din Text şi s-au omis câteva dintre referirile mai personale de la început. Altfel, materialul a rămas substanţial neschimbat
Numele celor ce au colaborat la consemnarea Cursului nu apar pe copertă deoarece Cursul poate şi trebuie să fie de sine stătător. Nu urmăreşte să devină temelia unui nou cult. Singurul lui rost e să le ofere unora o cale de a-şi găsi propriul Profesor Lăuntric.
Ce este?
După cum sugerează şi titlul, Cursul e structurat de la cap la coadă ca instrument didactic. E alcătuit din trei cărţi: un Text de 605 pagini, o Culegere de exerciţii pentru studenţi de 472 de pagini şi un Manual pentru profesori de 87 de pagini. Ordinea în care sunt folosite cărţile şi modul în care sunt studiate depind de nevoile şi preferinţele fiecărui student în parte.
Programa pe care o propune Cursul e concepută cu multă grijă şi explicată, pas cu pas, atât la nivel teoretic, cât şi practic. Accentul e pus mai degrabă pe practică şi nu pe teorie; pe trăire şi nu pe teologie. Cursul afirmă răspicat că „o teologie universală e imposibilă, dar o trăire universală nu e numai posibilă, ci şi necesară” (Manual, p. 72). Deşi creştin ca limbaj, Cursul tratează teme spirituale universale, subliniind că nu e decât o versiune a cursului universal. Există multe altele, iar acesta diferă de celelalte numai ca formă. Toate duc la Dumnezeu în final.
Textul e în mare parte teoretic, prezentând conceptele ce stau la baza sistemului de gândire al Cursului. Ideile lui servesc drept temelie pentru lecţiile Culegerii de exerciţii. Fără aplicarea practică pe care o furnizează Culegerea de exerciţii, Textul ar rămâne în esenţă o înşiruire de abstracţiuni nicidecum suficiente să prilejuiască inversarea gândirii pe care o urmăreşte Cursul.
Culegerea de exerciţii cuprinde 365 de lecţii, una pentru fiecare zi a anului. Studenţii însă nu trebuie să facă lecţiile în acest ritm şi pot sta mai mult de o zi la o lecţie care îi atrage în mod deosebit. Instrucţiunile recomandă doar să nu încerce mai mult de o lecţie pe zi. Caracterul practic al Culegerii de exerciţii e subliniat în introducerea ei, care pune accentul mai degrabă pe trăirea dobândită prin practică decât pe angajamentul prealabil faţă de un ţel spiritual:
Unele dintre ideile prezentate în culegerea aceasta ţi se vor părea greu de crezut, iar altele pot să îţi pară chiar înfiorătoare. Nu contează. Ţi se cere pur şi simplu să aplici ideile după cum eşti îndrumat. Nu ţi se cere să le judeci. Ci numai să le foloseşti. Tocmai folosirea lor le va da sens pentru tine şi îţi va arăta că sunt adevărate.
Reţine doar atât: nu e nevoie să crezi ideile respective, nu e nevoie să le accepţi şi nici măcar să le primeşti. Pe unele dintre ele s-ar putea să le respingi energic. Niciuna dintre aceste reacţii nu va conta şi nu le va reduce eficacitatea. Dar să nu îţi îngădui să faci excepţii în aplicarea ideilor din culegere şi, indiferent ce reacţii ţi-ar stârni, foloseşte-le. Nu ţi se cere mai mult de atât (Culegere de exerciţii, p. 2).
Ultima carte, Manualul pentru profesori, scris sub formă de întrebare-şi-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea cuprinde şi explicaţii pentru un număr de termeni folosiţi în Curs, definiţi în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul.
Cursul nu se pretinde a fi definitiv şi nici lecţiile din Culegere nu sunt menite să încheie procesul de învăţare al studentului. În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învăţătura ulterioară după cum crede El că e mai bine. Deşi Cursul acoperă o sferă vastă, adevărul nu poate fi limitat la nicio formă finită, după cum se vede clar din afirmaţiile finale ale Culegerii de exerciţii:
Cursul acesta e un început, nu un sfârşit [...]. Nu ţi se mai trasează lecţii concrete, pentru că nu mai e nevoie de ele. De aici înainte, să nu asculţi decât Vocea pentru Dumnezeu [...]. El îţi va dirija eforturile, spunându-ţi exact ce să faci, cum să îţi dirijezi mintea şi când să vii în linişte la El, cerându-I îndrumarea sigură şi Cuvântul cert (Culegere de exerciţii, p. 471).
Ce spune?
Realul nu poate fi ameninţat.
Irealul nu există.
În asta constă pacea lui Dumnezeu.
Aşa începe Cursul de miracole. Cursul face o distincţie fundamentală între real şi ireal; între cunoaştere şi percepţie. Cunoaşterea e adevăr, sub o singură lege - legea iubirii, sau Dumnezeu. Adevărul e inalterabil, veşnic şi neambiguu. Poate fi nerecunoscut, dar nu poate fi schimbat. Se aplică la tot ce a creat Dumnezeu şi numai ce a creat El este real. E dincolo de învăţare, pentru că e dincolo de timp şi evoluţie. Nu are opus; nici început şi nici sfârşit. Ci pur şi simplu este.
Lumea percepţiei, pe de altă parte, e lumea timpului, a schimbării, a începuturilor şi sfârşiturilor. E bazată pe interpretare, nu pe fapt. E lumea naşterii şi a morţii, fondată pe credinţa în carenţă, pierdere, separare şi moarte. E învăţată şi nu dată, selectivă în percepţiile ei, instabilă în funcţionarea ei şi inexactă în interpretările ei.
Din cunoaştere şi, respectiv, percepţie apar două sisteme de gândire distincte, opuse în toate privinţele. În domeniul cunoaşterii, niciun gând nu există separat de Dumnezeu, pentru că Dumnezeu şi Creaţia Sa împărtăşesc o singură Voinţă. Lumea percepţiei e făcută însă din credinţa în voinţe opuse şi separate, într-un conflict perpetuu una cu alta şi cu Dumnezeu. Ce vede şi aude percepţia pare real pentru că permite numai conştientizarea lucrurilor ce corespund dorinţelor celui ce percepe. Se ajunge astfel la o lume a iluziilor, o lume care are nevoie de continuă apărare tocmai pentru că nu este reală.
Odată ce ai fost prins în lumea percepţiei, eşti prins într-un vis. Nu poţi scăpa din el fără ajutor, pentru că tot ce îţi arată simţurile stă mărturie pentru realitatea acestui vis. Dumnezeu a oferit Răspunsul, singura Cale de ieşire, adevăratul Ajutor. E funcţia Vocii Sale, a Spiritului Său Sfânt, să mijlocească între două lumi. Şi o poate face pentru că, în timp ce pe de-o parte cunoaşte adevărul, pe de alta ne recunoaşte iluziile, dar nu crede în ele. E ţelul Spiritului Sfânt să ne ajute să scăpăm din lumea viselor învăţându-ne cum să ne inversăm gândirea şi să ne dezvăţăm greşelile. Iertarea e marele instrument la îndemâna Spiritului Sfânt pentru a ne învăţa cum să realizăm această inversare a gândirii. Cu toate acestea, Cursul are modul lui de a defini iertarea, după cum şi lumea o defineşte în felul ei.
Lumea pe care o vedem nu face decât să reflecte propriul nostru cadru de referinţă interior - ideile, dorinţele şi sentimentele dominante din minţile noastre. „Proiecţia face percepţia” (Text, p. 401). Ne uităm mai întâi înăuntru, hotărâm ce fel de lume vrem să vedem şi apoi proiectăm lumea respectivă în afară, făcând din ea adevărul aşa cum îl vedem. O facem adevărată prin felul în care interpretăm ce anume vedem. Dacă folosim percepţia pentru a ne justifica propriile greşeli - mânia, impulsurile de a ataca, lipsa de iubire, sub orice formă ar apărea - vom vedea o lume a răului, a distrugerii, a maliţiei, a invidiei şi disperării. Toate acestea trebuie să învăţăm să le iertăm, nu pentru că suntem „buni” şi „milostivi”, ci pentru că ceea ce vedem nu e adevărat. Noi am distorsionat lumea cu sucitele noastre mecanisme de apărare şi, de aceea, vedem ce nu este. Pe măsură ce învăţăm să ne recunoaştem erorile perceptuale, învăţăm totodată să le trecem cu vederea sau să le „iertăm”. În acelaşi timp, ne iertăm pe noi înşine, privind dincolo de sucitele noastre concepte de sine, spre Sinele pe Care L-a creat Dumnezeu să fie în noi;
Păcatul e definit ca „lipsă de iubire” (Text, p. 10). De vreme ce iubirea e tot ce există, păcatul, în ochii Spiritului Sfânt, e o eroare ce trebuie corectată şi nu un rău ce trebuie pedepsit. Sentimentul nostru de inadecvare, de slăbiciune şi incompletudine provine din puternica investiţie în „principiul carenţei” ce guvernează întreaga lume a iluziilor. Din acest punct de vedere, căutăm în alţii ce simţim că lipseşte în noi înşine. „Iubim” pe cineva pentru a căpăta ceva noi înşine. Iată ce trece drept iubire în lumea viselor. Nu poate să existe o eroare mai mare decât asta, căci iubirea e incapabilă să ceară ceva.
Numai minţile se pot uni cu adevărat, iar ce a unit Dumnezeu, niciun om nu poate să despartă (Text, p. 321). Cu toate acestea, adevărata unire e posibilă numai la nivelul Minţii lui Cristos şi nu s-a pierdut de fapt niciodată. „Micul eu” caută să se mărească prin aprobare exterioară, bunuri exterioare şi „iubire” exterioară. Sinele creat de Dumnezeu nu are nevoie de nimic. E de-a pururi complet, ocrotit, iubit şi iubitor, căutând să împărtăşească, nu să capete; să extindă, nu să proiecteze. Nu are nevoi şi vrea să se unească cu alţii, din conştientizarea reciprocă a propriei lor abundenţe.
Relaţiile speciale ale lumii sunt distructive, egoiste şi pueril de egocentrice. Date însă Spiritului Sfânt, relaţiile acestea pot deveni cele mai sfinte lucruri de pe pământ - miracolele care arată calea de întoarcere la Cer. Lumea îşi foloseşte relaţiile speciale ca armă definitivă de excludere; ca demonstraţie a separării. Spiritul Sfânt le transformă în desăvârşite lecţii de iertare şi deşteptare din vis. Fiecare relaţie e un prilej de a lăsa percepţiile să fie vindecate şi greşelile corectate. Fiecare în parte e o nouă şansă de a te ierta pe tine însuţi iertându-l pe celălalt. Şi fiecare în parte devine o nouă invitaţie făcută Spiritului Sfânt şi reamintirii lui Dumnezeu.
Percepţia e o funcţie a trupului şi reprezintă, de aceea, o limitare a conştienţei. Percepţia vede prin ochii trupului şi aude prin urechile trupului. Ea evocă răspunsurile limitate pe care le dă trupul. În mare măsură, trupul pare de sine stătător şi de sine motivat, dar răspunde de fapt numai la ce intenţionează mintea. Dacă mintea vrea să îl folosească pentru atac, sub orice formă, el devine prada bolii, a îmbătrânirii şi a pieirii. Dacă, în schimb, mintea acceptă rostul pe care îl dă acestuia Spiritul Sfânt, el devine un mod util de a comunica cu alţii, invulnerabil cât e nevoie de el, urmând a fi lăsat deoparte cu blândeţe când i s-a încheiat folosul. De la sine, e neutru, cum e totul în lumea percepţiei. Dacă e folosit pentru ţelurile eului sau ale Spiritului Sfânt depinde întru totul de ce vrea mintea.
Opusul vederii prin ochii trupului e viziunea lui Cristos, care reflectă putere, nu slăbiciune; unitate, nu separare; iubire, nu frică. Opusul auzului prin urechile trupului este comunicarea prin Vocea pentru Dumnezeu - Spiritul Sfânt - care îşi are locul în fiecare dintre noi. Vocea Lui pare îndepărtată şi greu de auzit din cauză că eul, care vorbeşte pentru sinele mărunt şi separat, pare să vorbească mult mai tare. De fapt, e tocmai invers. Spiritul Sfânt vorbeşte cu o claritate indubitabilă şi cu o atracţie irezistibilă. Cine nu alege să se identifice cu trupul nu poate să rămână surd la mesajele Lui de eliberare şi speranţă, şi nici să nu accepte bucuros viziunea lui Cristos în schimbul jalnicei lui imagini de sine.
Viziunea lui Cristos e darul Spiritului Sfânt, alternativa lui Dumnezeu la iluzia separării şi la credinţa în realitatea păcatului, a vinovăţiei şi a morţii. E singura corecţie la toate greşelile de percepţie; reconcilierea tuturor opuşilor aparenţi pe care se bazează lumea aceasta. Lumina ei binevoitoare arată lucrurile toate dintr-un alt punct de vedere, reflectând sistemul de gândire ivit din cunoaştere şi făcând reîntoarcerea la Dumnezeu nu numai posibilă, ci şi inevitabilă. Ce se considera odinioară o nedreptate făcută cuiva de altcineva devine acum un strigăt de ajutor şi o chemare la unire. Păcatul, boala şi atacul sunt văzute ca percepţii eronate ce aşteaptă să fie remediate prin blândeţe şi iubire. Mecanismele de apărare sunt abandonate pentru că, acolo unde nu există atac, nu e nevoie de ele. Nevoile fraţilor noştri devin propriile noastre nevoi, căci călătoresc şi ei cu noi în timp ce ne îndreptăm spre Dumnezeu. Fără noi, şi-ar rătăci calea. Fără ei, nu am putea nici noi să o găsim pe a noastră.
Iertarea e necunoscută în Cer, unde nevoia de iertare ar fi de neconceput. Şi totuşi, în această lume iertarea este o corecţie necesară la toate greşelile pe care le-am făcut. A oferi iertare e singurul mod de a o avea, căci reflectă legea Cerului că a da şi a primi este acelaşi lucru. Cerul e starea firească a tuturor Fiilor lui Dumnezeu aşa cum i-a creat El. Asta e realitatea lor în vecii vecilor. Şi nu s-a schimbat doar pentru că a fost uitată.
Iertarea e mijlocul prin care ne vom aminti. Prin iertare, gândirea lumii este inversată. Lumea iertată devine poarta Cerului, căci prin îndurarea ei putem în sfârşit să ne iertăm pe noi înşine. Nemaiţinând pe nimeni prizonier al vinovăţiei, devenim noi înşişi liberi. Adeverind Cristosul în toţi fraţii noştri, Îi recunoaştem prezenţa în noi înşine. Dând uitării toate percepţiile noastre eronate şi nepăstrând nimic din trecut care să ne mai reţină, putem să ni-L amintim pe Dumnezeu. Dincolo de asta, învăţătura nu poate trece. Când suntem gata, Dumnezeu Însuşi va face ultimul pas al reîntoarcerii noastre la El.
(Material preluat de pe site-ul organizaţiei Foundation for Inner Peace)
CaracteristiciNumărul de pagini: 1216
Formatul în cm. (l x L x g): 16.5 x 24.2 x 5
I.S.B.N.: 978-83-60280-31-7
Traducerea din limba engleză: Simona FĂGĂRĂŞANU
Titlul original: A Course in Miracles (Foundation for Inner Peace)
Greutate: 1.518 kg.
Specificatii
- Foundation for Inner Peace (Fundaţia pentru Pace Lăuntrică)
- CENTRUM (Polonia)
- Adevar Divin
Review-uri
Nicio recenzie gasita. Fii primul care scrie!
Cuprins carte
CUPRINS 1
Introducere 1
Capitolul 1 SEMNIFICAŢIA MIRACOLELOR
I. Principiile miracolelor 3
II. Revelaţie, timp şi miracole . 6
III. Ispăşire şi miracole . 8
IV. Ieşirea din întuneric 10 V. Întregime şi spirit 11
VI. Iluzia nevoilor ., 12
VII. Distorsiunile impulsurilor miraculoase. 14
Capitolul 2 SEPARAREA ŞI ISPĂŞIREA
I. Originile separării . 16
II. Ispăşirea ca mecanism de apărare 17
III. Altarul lui Dumnezeu 19
IV. Vindecarea ca eliberare de toată frica 21
V. Funcţia făcătorului de miracole 23
A. Principiile speciale ale făcătorilor de miracole . 25
VI. Frică şi conflict . 26
VII. Cauză şi efect . 29
VIII. Semnificaţia Judecăţii de apoi . 31
Capitolul 3 PERCEPŢIA INOCENTĂ
I. Ispăşire fără sacrificiu . 33
II. Miracolele ca percepţie adevărată 35
III. Percepţie versus cunoaştere . 36
IV. Greşeala şi eul 38
V. Dincolo de percepţie . 40
VI. Judecata şi complexul autorităţii 42
VII. Crearea versus imaginea de sine 45
Capitolul 4 ILUZIILE EULUI
Introducere . 47
I. Predare corectă şi învăţare corectă . 47
II. Eul şi falsa autonomie 51
III. Iubire fără conflict . 54
IV. Nu trebuie să fie aşa . 56
V. Iluzia eu-trup . 59
III
VI. Recompensele lui Dumnezeu . 60
VII. Creaţie şi comunicare 62
Capitolul 5 VINDECARE ŞI ÎNTREGIME
Introducere . 65
I. Invitaţia făcută Spiritului Sfânt . 65
II. Vocea pentru Dumnezeu . 68
III. Călăuza spre mântuire . 70
IV. Predare şi vindecare . 73
V. Cum foloseşte eul vinovăţia 75
VI. Timp şi veşnicie . 78
VII. Decizia de a-L alege pe Dumnezeu 80
Capitolul 6 LECŢIILE IUBIRII
Introducere. 82
I. Mesajul răstignirii . 82
II. Alternativa la proiecţie . 86
III. Renunţarea la atac . 89
IV. Singurul Răspuns 90
V. Lecţiile Spiritului Sfânt . 93
A. Să ai, dă totul tuturor . 94
B. Să ai pace, predă pace ca să o înveţi 96
C. Veghează numai pentru Dumnezeu şi Împărăţia Sa 98
Capitolul 7 DARURILE ÎMPĂRĂŢIEI
I. Ultimul pas 101
II. Legea Împărăţiei 102
III. Realitatea Împărăţiei . 104
IV. Vindecarea ca recunoaştere a adevărului 106
V. Vindecarea şi caracterul neschimbător al minţii 108
VI. De la vigilenţă la pace . 111
VII. Totalitatea Împărăţiei 114
VIII. Credinţa de necrezut 116
IX. Extinderea Împărăţiei . 118
X. Confuzia dintre durere şi bucurie 120
XI. Starea de graţie 122
Capitolul 8 CĂLĂTORIA ÎNAPOI
I. Direcţia programei 124
II. Diferenţa dintre întemniţare şi libertate 125
III. Sfânta întâlnire 127
IV. Darul libertăţii . 129
V. Voia neîmpărţită a Fiimii . 131
IV
VI. Comoara lui Dumnezeu . 133
VII. Trupul ca mijloc de comunicare 135
VIII. Trupul ca mijloc sau ca scop 139
IX. Vindecarea ca percepţie corectată . 141
Capitolul 9 ACCEPTAREA ISPĂŞIRII
I. Acceptarea realităţii 144
II. Răspunsul la rugăciune 147
III. Corectarea greşelii . 149
IV. Planul de iertare al Spiritului Sfânt 151
V. Vindecătorul nevindecat 153
VI. Acceptarea fratelui tău . 156
VII. Cele două evaluări 157
VIII. Grandoare versus grandiozitate . 159
Capitolul 10 IDOLII BOLII
Introducere . 163
I. Acasă în Dumnezeu 163
II. Decizia de a uita 164
III. Dumnezeul bolii 165
IV. Sfârşitul bolii 168
V. Negarea lui Dumnezeu 170
Capitolul 11 DUMNEZEU SAU EUL
Introducere 174
I. Darurile Paternităţii 175
II. Invitaţia la vindecare 177
III. Din întuneric la lumină 179
IV. Moştenirea Fiului lui Dumnezeu 181
V. „Dinamica“ eului 182
VI. Trezirea la izbăvire 186
VII. Condiţia realităţii 189
VIII. Problema şi răspunsul 190
Capitolul 12 PROGRAMA SPIRITULUI SFÂNT
I. Judecata Spiritului Sfânt 194
II. Modul de a-ţi aduce aminte de Dumnezeu . 196
III. Investiţia în realitate . 199
IV. A căuta şi a găsi . 201
V. Programa sănătoasă 203
VI. Viziunea lui Cristos 205
VII. Privirea lăuntrică . 207
VIII. Atracţia iubirii pentru iubire . 210
V
Capitolul 13 LUMEA LIPSITĂ DE VINOVĂŢIE
Introducere . 213
I. Nevinovăţie şi invulnerabilitate . 214
II. Fiul nevinovat al lui Dumnezeu . 216
III. Frica de izbăvire 218
IV. Funcţia timpului 221
V. Cele două sentimente . 223
VI. Găsirea prezentului 226
VII. Atingerea lumii reale 229
VIII. De la percepţie la cunoaştere . 232
IX. Norul vinovăţiei 234
X. Eliberarea de vinovăţie . 236
XI. Pacea Cerului . 240
Capitolul 14 A PREDA PENTRU ADEVĂR
Introducere . 243
I. Condiţiile învăţării 243
II. Studentul fericit . 244
III. Decizia în favoarea nevinovăţiei . 246
IV. Funcţia pe care o ai în cadrul Ispăşirii . 251
V. Cercul Ispăşirii . 253
VI. Lumina comunicării . 256
VII. Împărtăşirea percepţiei cu Spiritul Sfânt . 258
VIII. Sfântul loc de întâlnire . 260
IX. Reflecţia sfinţeniei 261
X. Egalitatea miracolelor 262
XI. Testul adevărului 266
Capitolul 15 CLIPA SFÂNTĂ
I. Cele două moduri de folosire a timpului 271
II. Sfârşitul îndoielii . 274
III. Micime versus magnitudine 276
IV. Exersarea clipei sfinte . 278
V. Clipa sfântă şi relaţiile speciale . 280
VI. Clipa sfântă şi legile lui Dumnezeu . 283
VII. Sacrificiul de care nu este nevoie 285
VIII. Singura relaţie reală 288
IX. Clipa sfântă şi atracţia lui Dumnezeu 289
X. Timpul renaşterii . 291
XI. Crăciunul ca încetare a sacrificiului . 294
Capitolul 16 IERTAREA ILUZIILOR
I. Adevărata empatie 297
VI
II. Puterea sfinţeniei . 299
III. Recompensa predării 301
IV. Iluzia şi realitatea iubirii 303
V. Alegerea complinirii . 306
VI. Puntea ce duce la lumea reală . 310
VII. Încetarea iluziilor 313
Capitolul 17 IERTAREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ
I. Aducerea fanteziei la adevăr . 316
II. Lumea iertată . 317
III. Umbre ale trecutului . 319
IV. Cele două tablouri . 322
V. Relaţia vindecată . 326
VI. Stabilirea obiectivului . 329
VII. Se cere credinţă 331
VIII. Condiţiile păcii 333
Capitolul 18 TRECEREA VISULUI
I. Realitatea substitut . 335
II. Baza visului . .338
III. Lumină în vis . 340
IV. Mica disponibilitate 342
V. Visul fericit . 344
VI. Dincolo de trup . 346
VII. Nu trebuie să fac nimic 349
VIII. Micuţa grădină 351
IX. Cele două lumi 354
Capitolul 19 DOBÂNDIREA PĂCII
I. Vindecare şi credinţă 358
II. Păcat versus greşeală . 361
III. Irealitatea păcatului 363
IV. Obstacolele în calea păcii . 365
A. Primul obstacol: Dorinţa de a scăpa de ea . 366
a) Atracţia vinovăţiei 369
B. Al doilea obstacol: Credinţa că trupul este valoros pentru ce oferă 371
a) Atracţia durerii . 372
C. Al treilea obstacol: Atracţia morţii . 374
a) Trupul nestricăcios . 375
D. Al patrulea obstacol: Frica de Dumnezeu 377
a) Ridicarea vălului 379
VII
Capitolul 20 VIZIUNEA SFINŢENIEI
I. Săptămâna Sfântă 383
II. Darul de crini . 384
III. Păcatul ca ajustare . 386
IV. Intrarea în arcă . 389
V. Vestitorii veşniciei . 391
VI. Templul Spiritului Sfânt . 393
VII. Consecvenţa dintre mijloace şi scop . 396
VIII. Viziunea nepăcătoşeniei . 398
Capitolul 21 RAŢIUNE ŞI PERCEPŢIE
Introducere 401
I. Cântecul uitat . 401
II. Răspunderea pentru vedere 403
III. Credinţă, convingere şi viziune 406
IV. Frica de a te uita înăuntru 409
V. Funcţia raţiunii 411
VI. Raţiune versus nebunie . 413
VII. Ultima întrebare fără răspuns . 416
VIII. Transformarea interioară . 419
Capitolul 22 MÂNTUIREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ
Introducere . 421
I. Mesajul relaţiei sfinte 422
II. Nepăcătoşenia fratelui tău . 424
III. Raţiunea şi formele greşelii . 427
IV. Bifurcarea drumului . 430
V. Slăbiciune şi defensivitate 431
VI. Lumina relaţiei sfinte 433
Capitolul 23 RĂZBOIUL CU TINE ÎNSUŢI
Introducere . 437
I. Convingerile ireconciliabile . 438
II. Legile haosului 441
III. Mântuire fără compromis 446
IV. Deasupra câmpului de luptă . 447
Capitolul 24 OBIECTIVUL SPECIALITĂŢII
Introducere . 450
I. Specialitatea ca substitut al iubirii 450
II. Trădarea de care dă dovadă specialitatea 452
III. Iertarea specialităţii . 456
IV. Specialitate versus nepăcătoşenie . 458
VIII
V. Cristosul din tine . 459
VI. Mântuirea de toată frica . 461
VII. Punctul de întâlnire 464
Capitolul 25 DREPTATEA LUI DUMNEZEU
Introducere . 468
I. Legătura cu adevărul 468
II. Mântuitorul de întunecime 470
III. Percepţie şi alegere 473
IV. Lumina pe care o aduci 475
V. Starea de nepăcătoşenie . 476
VI. Funcţia specială . 478
VII. Piatra mântuirii . 480
VIII. Dreptatea restituită iubirii . 483
IX. Dreptatea Cerului . 487
Capitolul 26 TRANZIŢIA
I. „Sacrificiul“ unităţii 490
II. Multe forme, o singură corecţie 492
III. Zona de frontieră . 494
IV. Unde nu mai e păcatul . 495
V. Micul impediment 497
VI. Prietenul desemnat . 500
VII. Legile vindecării 501
VIII. Imediateţea mântuirii . 505
IX. Căci au sosit . 507
X. Isprăvirea nedreptăţii . 509
Capitolul 27 VINDECAREA VISULUI
I. Tabloul răstignirii 511
II. Frica de vindecare . 514
III. Dincolo de toate simbolurile . 518
IV. Răspunsul liniştit 520
V. Exemplul vindecării 521
VI. Martorii păcatului . 524
VII. Visătorul visului 526
VIII. „Eroul“ visului 529
Capitolul 28 DESFACEREA FRICII
I. Memoria prezentă . 533
II. Inversarea efectului şi cauzei 536
III. Acordul de a te uni . 539
IV. Unirea cea mare 541
IX
V. Alternativa la visele de frică 543
VI. Legămintele secrete 545
VII. Arca siguranţei 546
Capitolul 29 TREZIREA
I. Umplerea golului 549
II. Sosirea Oaspetelui . 551
III. Martorii lui Dumnezeu 553
IV. Rolurile din vise 554
V. Locaşul imuabil . 556
VI. Iertarea şi sfârşitul timpului 558
VII. Nu căuta în afara ta . 559
VIII. Anticristul 561
IX. Visul de iertare 563
Capitolul 30 NOUL ÎNCEPUT
Introducere . 566
I. Reguli pentru luarea deciziilor . 566
II. Libertatea voinţei 569
III. Dincolo de toţi idolii . 571
IV. Adevărul din spatele iluziilor . 573
V. Singurul scop . 575
VI. Justificarea iertării . 578
VII. Noua interpretare 580
VIII. Realitatea neschimbătoare . 582
Capitolul 31 VIZIUNEA FINALĂ
I. Simplitatea mântuirii 584
II. A merge cu Cristos 587
III. Autoacuzaţii . 589
IV. Adevărata alternativă . 591
V. Conceptul de sine versus Sinele 593
VI. Recunoaşterea spiritului 597
VII. Viziunea mântuitorului 599
VIII. Mai alege o dată 603
X
CUPRINS 2
Introducere . 1
PARTEA I
Lecţia
1. Tot ce văd… nu înseamnă nimic . 3
2. Eu am dat tuturor lucrurilor pe care le văd… tot înţelesul pe care îl
au pentru mine 4
3. Nu înţeleg nimic din ce văd 5
4. Aceste gânduri nu înseamnă nimic 6
5. Nu mă supăr niciodată din ce cauză cred eu 8
6. Mă supăr pentru că văd ceva ce nu există . 10
7. Văd numai trecutul . 11
8. Mintea mea e preocupată de gânduri trecute . 12
9. Nu văd nimic cum e acum . 14
10. Gândurile mele nu înseamnă nimic . 15
11. Gândurile mele fără înţeles îmi arată o lume fără înţeles . 17
12. Mă supăr pentru că văd o lume fără înţeles 18
13. O lume fără înţeles stârneşte frică 20
14. Dumnezeu nu a creat o lume fără înţeles 22
15. Gândurile mele sunt imagini plăsmuite de mine . 24
16. Nu am gânduri neutre 25
17. Nu văd lucruri neutre . 27
18. Nu resimt de unul singur efectele felului meu de a vedea . 28
19. Nu resimt de unul singur efectele gândurilor mele . 29
20. Sunt hotărât să văd . 30
21. Sunt hotărât să văd lucrurile altfel . 31
22. Ce văd e o formă de răzbunare . 32
23. Pot scăpa din lumea pe care o văd renunţând la gândurile de atac 33
24. Nu percep ce e în interesul meu . 35
25. Nu ştiu la ce serveşte niciun lucru 37
26. Gândurile mele de atac îmi atacă invulnerabilitatea . 39
27. Mai presus de toate, vreau să văd 41
28. Mai presus de toate, vreau să văd lucrurile altfel 42
29. Dumnezeu este în tot ce văd . 44
30. Dumnezeu este în tot ce văd pentru că Dumnezeu este în mintea mea . 46
31. Nu sunt victima lumii pe care o văd 47
III CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
32. Eu am inventat lumea pe care o văd 48
33. Există un alt mod de-a privi lumea 49
34. Aş putea să văd pace în schimb 50
35. Mintea mea face parte din Mintea lui Dumnezeu. Sunt foarte sfânt 51
36. Sfinţenia mea învăluie tot ce văd 53
37. Sfinţenia mea binecuvântează lumea . 54
38. Nu există ceva ce sfinţenia mea să nu poată face . 56
39. Sfinţenia mea e mântuirea mea . 58
40. Sunt binecuvântat ca Fiu al lui Dumnezeu . 60
41. Dumnezeu merge cu mine oriunde merg . 61
42. Dumnezeu este puterea mea. Viziunea e darul Lui . 63
43. Dumnezeu este Sursa mea. Nu pot să văd separat de El 65
44. Dumnezeu este lumina în care văd 67
45. Dumnezeu este Mintea cu care gândesc 69
46. Dumnezeu este Iubirea în care iert . 71
47. Dumnezeu este puterea în care mă încred 73
48. Nu e nimic de temut . 75
49. Vocea lui Dumnezeu îmi vorbeşte pe tot parcursul zilei 76
50. Mă susţine Iubirea lui Dumnezeu 77
Recapitularea I
Introducere . 78
51. (1-5) . 79
52. (6-10) . 81
53. (11-15) . 83
54. (16-20) . 85
55. (21-25) . 87
56. (26-30) . 89
57. (31-35) . 91
58. (36-40) . 93
59. (41-45) . 95
60. (46-50) . 60
61. Eu sunt lumina lumii . 99
62. Iertarea e funcţia mea ca lumină a lumii . 101
63. Lumina lumii aduce pace fiecărei minţi prin iertarea mea . 102
64. Să nu îmi uit funcţia 103
65. Singura mea funcţie e cea pe care mi-a dat-o Dumnezeu . 105
66. Fericirea mea şi funcţia mea sunt una 107
67. Iubirea m-a creat asemănător sieşi . 109
68. Iubirea nu are resentimente . 111
69. Resentimentele mele ascund lumina lumii din mine 113
70. Mântuirea mea vine din mine . 115
IV
71. Numai planul dumnezeiesc de mântuire va funcţiona . 117
72. Resentimentele sunt un atac la adresa planului dumnezeiesc de
mântuire . 119
73. Voiesc să fie lumină 122
74. Nu există altă voie decât a lui Dumnezeu . 124
75. A venit lumina , 126
76. Nu sunt supus altor legi decât celor dumnezeieşti 128
77. Am dreptul la miracole 130
78. Fie ca miracolele să înlocuiască toate resentimentele 132
79. Să recunosc problema ca să se poată rezolva 134
80. Să recunosc că mi s-au rezolvat problemele . 136
Recapitularea a II-a
Introducere . 138
81. (61-62) . 139
82. (63-64) . 140
83. (65-66) . 141
84. (67-68) . 142
85. (69-70) . 143
86. (71-72) . 144
87. (73-74) . 145
88. (75-76) . 146
89. (77-78) . 147
90. (79-80) . 148
91. Miracolele se văd în lumină 149
92. Miracolele se văd în lumină, iar lumina şi puterea sunt una . 152
93. Lumina şi bucuria şi pacea îşi au locul în mine 154
94. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu 157
95. Sunt un singur Sine, unit cu Creatorul meu . 159
96. Mântuirea vine din singurul meu Sine 162
97. Sunt spirit . 165
98. Vreau să îmi accept rolul în planul dumnezeiesc de mântuire 167
99. Mântuirea e singura funcţie pe care o am aici 169
100. Rolul meu este esenţial planului dumnezeiesc de mântuire 172
101. Voia lui Dumnezeu pentru mine e deplina fericire . 174
102. Împărtăşesc Voia lui Dumnezeu de fericire pentru mine . 176
103. Dumnezeu, Iubire fiind, este şi fericire 177
104. Caut doar ce îmi aparţine într-adevăr 178
105. Pacea şi bucuria lui Dumnezeu sunt ale mele 180
106. Să tac şi să ascult adevărul . 182
107. Adevărul va corecta toate greşelile din mintea mea 184
108. A da şi a primi este acelaşi lucru în realitate . 186
V CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
109. Odihnesc în Dumnezeu 188
110. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu 190
Recapitularea a III-a
Introducere . 192
111. (91-92) . 195
112. (93-94) . 196
113. (95-96) . 197
114. (97-98) . 198
115. (99-100) . 199
116. (101-102) . 200
117. (103-104) . 201
118. (105-106) . 202
119. (107-108) . 203
120. (109-110) . 204
121. Iertarea este cheia fericirii 205
122. Iertarea oferă tot ce vreau 208
123. Îi mulţumesc Tatălui meu pentru darurile pe care mi le-a dat . 211
124. Să îmi aduc aminte că sunt una cu Dumnezeu . 213
125. În linişte, primesc Cuvântul lui Dumnezeu astăzi . 215
126. Tot ce dau îmi dau mie însumi 217
127. Nu există altă iubire decât a lui Dumnezeu 219
128. În lumea pe care o văd, nu există niciun lucru pe care să îl vreau 221
129. Dincolo de lumea aceasta, există o lume pe care o vreau . 223
130. E imposibil să vezi două lumi . 225
131. Cine caută să ajungă la adevăr nu poate să nu reuşească . 227
132. Dezleg lumea de tot ce am gândit că este 230
133. Nu voi socoti valoros ce nu are valoare . 233
134. Să percep iertarea aşa cum e 236
135. Dacă mă apăr, sunt atacat 239
136. Boala e o apărare împotriva adevărului 244
137. Când sunt vindecat, nu sunt vindecat singur . 248
138. Cerul e decizia pe care trebuie să o iau 251
139. Voi accepta Ispăşirea pentru mine însumi 254
140. Numai mântuirea se poate spune că lecuieşte 257
Recapitularea a IV-a
Introducere . 260
141. (121-122) . 262
142. (123-124) . 262
143. (125-126) . 262
VI
144. (127-128) . 262
145. (129-130) . 263
146. (131-132) . 263
147. (133-134) . 263
148. (135-136) . 263
149. (137-138) . 264
150. (139-140) . 264
151. Toate lucrurile sunt ecouri ale Vocii pentru Dumnezeu . 265
152. Puterea de decizie îmi aparţine . 268
153. În neapărarea mea stă siguranţa mea 271
154. Mă număr printre slujitorii lui Dumnezeu . 275
155. Mă voi da la o parte şi Îi voi ceda Lui conducerea . 278
156. Merg cu Dumnezeu într-o sfinţenie desăvârşită 281
157. Vreau să intru acum în Prezenţa Lui 283
158. Astăzi învăţ să dau cum primesc 285
159. Dau miracolele pe care le-am primit 287
160. Sunt acasă. Frica e străinul aici . 289
161. Dă-mi binecuvântarea ta, sfinte Fiu al lui Dumnezeu . 291
162. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu 294
163. Nu există moarte. Fiul lui Dumnezeu e liber 296
164. Acum suntem una cu Cel Care e Sursa noastră . 298
165. Mintea mea să nu nege Gândul lui Dumnezeu 300
166. Mi s-au încredinţat darurile lui Dumnezeu 302
167. Există o singură viaţă, şi pe aceasta o împărtăşesc cu Dumnezeu . 305
168. Harul Tău îmi este dat. Îl revendic acum 308
169. Prin har trăiesc. Prin har sunt eliberat . 310
170. Nu există cruzime în Dumnezeu şi nici în mine 313
Recapitularea a V-a
Introducere . 316
171. (151-152) . 319
172. (153-154) . 319
173. (155-156) . 319
174. (157-158) . 320
175. (159-160) . 320
176. (161-162) . 320
177. (163-164) . 321
178. (165-166) . 321
179. (167-168) . 321
180. (169-170) . 322
Introducere la lecţiile 181-200 323
VII CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
181. Am încredere în fraţii mei, care sunt una cu mine . 324
182. Voi sta liniştit o clipă şi voi merge acasă . 326
183. Invoc Numele lui Dumnezeu şi al meu . 329
184. Numele lui Dumnezeu e moştenirea mea . 331
185. Vreau pacea lui Dumnezeu . 334
186. Mântuirea lumii depinde de mine 337
187. Binecuvântez lumea pentru că mă binecuvântez pe mine însumi 340
188. Pacea lui Dumnezeu străluceşte acum în mine 342
189. Simt în mine acum Iubirea lui Dumnezeu 344
190. Aleg bucuria lui Dumnezeu în loc de durere . 346
191. Sunt sfântul Fiu al lui Dumnezeu Însuşi . 348
192. Am o funcţie pe care Dumnezeu ar vrea să o ocup . 350
193. Toate lucrurile sunt lecţii pe care Dumnezeu ar vrea să le învăţ . 352
194. Pun viitorul în Mâinile lui Dumnezeu . 355
195. Iubirea e calea pe care o urmez cu recunoştinţă . 357
196. De răstignit, mă pot răstigni numai pe mine însumi . 359
197. De câştigat, pot câştiga numai recunoştinţa mea . 361
198. Numai condamnarea mea mă lezează . 363
199. Nu sunt un trup. Sunt liber . 366
200. Nu există altă pace decât pacea lui Dumnezeu 368
Recapitularea a VI-a
Introducere . 370
201. (181) . 372
202. (182) . 372
203. (183) . 373
204. (184) . 373
205. (185) . 374
206. (186) . 374
207. (187) . 375
208. (188) . 375
209. (189) . 376
210. (190) . 376
211. (191) . 377
212. (192) . 377
213. (193) . 378
214. (194) . 378
215. (195) . 379
216. (196) . 379
217. (197) . 380
218. (198) . 380
219. (199) . 381
220. (200) . 381
VIII
PARTEA a II-a
Introducere . 382
1. Ce este iertarea? 385
221. Pace minţii mele. Să mi se potolească toate gândurile 386
222. Pace minţii mele. Să mi se potolească toate gândurile 386
223. Dumnezeu e viaţa mea. Nu am altă viaţă decât a Lui . 387
224. Dumnezeu e Tatăl meu, şi El Îşi iubeşte Fiul 387
225. Dumnezeu e Tatăl meu, şi Fiul Lui Îl iubeşte . 388
226. Mă aşteaptă casa mea. Mă voi grăbi să ajung la ea 388
227. Aceasta este clipa sfântă a eliberării mele . 389
228. Dumnezeu nu m-a condamnat. Nici eu nu o mai fac 389
229. Iubirea, care m-a creat, este ce sunt 390
230. Acum voi căuta şi voi găsi pacea lui Dumnezeu 390
2. Ce este mântuirea? . 391
231. Tată, vreau doar să îmi aduc aminte de Tine 392
232. Fii în mintea mea, Tatăl meu, toată ziua 392
233. Îmi dau viaţa lui Dumnezeu să o călăuzească astăzi . 393
234. Tată, astăzi sunt din nou Fiul Tău . 393
235. Dumnezeu, în mila Lui, voieşte să fiu mântuit . 394
236. Îmi conduc mintea, pe care numai eu trebuie să o conduc . 394
237. Acum vreau să fiu aşa cum m-a creat Dumnezeu . 395
238. De decizia mea depinde toată mântuirea 395
239. Slava Tatălui meu este a mea . 396
240. Frica nu se justifică sub nicio formă . 396
3. Ce este lumea? . 397
241. În această clipă sfântă soseşte mântuirea 398
242. Ziua de azi e a lui Dumnezeu. E darul pe care I-l fac eu 398
243. Astăzi nu voi judeca nimic din ce se întâmplă . 399
244. Nu sunt în pericol nicăieri în lume . 399
245. Pacea Ta e cu mine, Tată. Sunt în siguranţă . 400
246. A-mi iubi Tatăl înseamnă a-I iubi Fiul . 400
247. Fără iertare voi fi tot orb 401
248. Ce suferă nu face parte din mine 401
249. Iertarea pune capăt întregii suferinţe şi pierderi 402
250. Să nu mă văd limitat . 402
4. Ce este păcatul? . 403
251. Nu am nevoie decât de adevăr. . 404
IX CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
252. Fiul lui Dumnezeu e Identitatea mea . 404
253. Sinele meu e stăpânul universului . 405
254. Să tacă toate vocile din mine, în afara Vocii lui Dumnezeu 405
255. Aleg să îmi petrec ziua de azi în pace deplină . 406
256. Dumnezeu e singurul obiectiv pe care îl am astăzi . 406
257. Să îmi aduc aminte care e scopul meu . 407
258. Să îmi aduc aminte că obiectivul meu e Dumnezeu 407
259. Să îmi aduc aminte că nu există păcat . 408
260. Să îmi aduc aminte că m-a creat Dumnezeu . 408
5. Ce este trupul? . 409
261. Dumnezeu e adăpostul şi siguranţa mea 410
262. Să nu percep diferenţe astăzi . 410
263. Sfânta mea viziune vede lucrurile toate pure . 411
264. Sunt înconjurat de Iubirea lui Dumnezeu . 411
265. Blândeţea creaţiei e tot ce văd . 412
266. Sfântul meu Sine Îşi are locul în tine, Fiu al lui Dumnezeu 412
267. Inima mea bate în pacea lui Dumnezeu 413
268. Toate lucrurile să fie exact aşa cum şi sunt 413
269. Vederea mea porneşte în căutarea feţei lui Cristos 414
270. Nu voi folosi ochii trupului astăzi 414
6. Ce este Cristosul? . 415
271. Astăzi mă voi folosi doar de viziunea lui Cristos 416
272. Cum pot iluziile să îl satisfacă pe Fiul lui Dumnezeu? . 416
273. Tihna păcii lui Dumnezeu este a mea 417
274. Ziua de azi aparţine iubirii. Să nu mă tem 417
275. Vocea tămăduitoare a lui Dumnezeu ocroteşte toate lucrurile astăzi . 418
276. Cuvântul lui Dumnezeu mi-e dat ca să îl spun 418
277. Să nu Îţi leg Fiul cu legi făcute de mine . 419
278. Dacă eu sunt legat, nici Tatăl meu nu e liber 419
279. Libertatea creaţiei o făgăduieşte pe a mea 420
280. Ce limite pot să îi pun Fiului lui Dumnezeu? . 420
7. Ce este Spiritul Sfânt? . 421
281. Nu mă pot răni decât gândurile mele 422
282. Nu mă voi teme de iubire astăzi . 422
283. Adevărata mea Identitate îşi are locul în Tine 423
284. Pot alege să schimb toate gândurile care rănesc . 423
285. Sfinţenia mea străluceşte astăzi limpede şi clar 424
286. Liniştea Cerului îmi cuprinde astăzi inima . 424
287. Tu eşti obiectivul meu, Tată. Numai Tu . 425
288. Să uit astăzi trecutul fratelui meu . 425
X
289. Trecutul nu mai e. Nu mă poate atinge . 426
290. Tot ce văd e fericirea mea prezentă 426
8. Ce este lumea reală? . 427
291. Astăzi e o zi de linişte şi pace 428
292. Un deznodământ fericit pentru toate e un lucru cert 428
293. Toată frica a trecut şi a rămas numai iubire 429
294. Trupul meu e un lucru complet neutru . 429
295. Spiritul Sfânt priveşte azi prin mine 430
296. Spiritul Sfânt vorbeşte azi prin mine 430
297. Iertarea e singurul dar pe care îl dau . 431
298. Te iubesc, Tată, şi Îţi iubesc şi Fiul 431
299. Sfinţenia veşnică îşi are locul în mine 432
300. Lumea aceasta nu durează decât o clipă . 432
9. Ce este a Doua Venire? 433
301. Şi Dumnezeu Însuşi va şterge toate lacrimile . 434
302. Unde a fost întuneric văd lumină . 434
303. Cristos Cel sfânt Se naşte în mine astăzi 435
304. Lumea mea să nu împiedice viziunea lui Cristos 435
305. Există o pace pe care ne-o acordă Cristos 436
306. Darul lui Cristos e tot ce caut astăzi . 436
307. Dorinţele conflictuale nu pot să fie voia mea 437
308. Clipa aceasta e singurul timp care există 437
309. Nu mă voi teme să privesc lăuntric astăzi . 438
310. Îmi petrec ziua de azi în neînfricare şi iubire 438
10. Ce este Judecata de apoi? 439
311. Judec toate lucrurile aşa cum vreau să fie . 440
312. Văd toate lucrurile aşa cum vreau să fie 440
313. Să îmi vină acum o nouă percepţie . 441
314. Caut un viitor diferit de trecut 441
315. Toate darurile pe care le dau fraţii mei îmi aparţin . 442
316. Toate darurile pe care le dau fraţilor mei sunt ale mele 442
317. Urmez calea care mi-a fost desemnată 443
318. În mine, mijlocul şi scopul mântuirii una sunt . 443
319. Am venit pentru mântuirea lumii 444
320. Tatăl meu îmi dă toată puterea mie 444
11. Ce este creaţia? 445
321. Tată, libertatea mea e numai în Tine 446
322. Pot renunţa numai la ce nu a fost real niciodată 446
323. Fac bucuros „sacrificiul“ fricii . 447
XI CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
324. Eu doar urmez, căci nu vreau să conduc . 447
325. Toate lucrurile pe care cred că le văd reflectă idei . 448
326. Sunt de-a pururi un Efect al lui Dumnezeu 448
327. Nu trebuie decât să Te chem şi îmi vei răspunde . 449
328. Aleg locul al doilea ca să îl câştig pe cel dintâi . 449
329. Eu am ales deja ce voieşti Tu . 450
330. Astăzi nu îmi voi face iarăşi rău . 450
12. Ce este eul? 451
331. Nu există conflict, căci voia mea este a Ta . 452
332. Frica încătuşează lumea. Iertarea o descătuşează 452
333. Iertarea pune capăt visului de conflict aici 453
334. Astăzi revendic darurile pe care le dă iertarea . 453
335. Aleg să văd nepăcătoşenia fratelui meu 454
336. Iertarea îmi dă posibilitatea să cunosc că minţile sunt îngemănate 454
337. Nepăcătoşenia mea mă fereşte de tot răul 455
338. Mă afectează numai gândurile mele 455
339. Voi primi ceea ce cer . 456
340. Astăzi pot scăpa de suferinţă 456
13. Ce este un miracol? 457
341. Îmi pot ataca doar propria mea nepăcătoşenie,
Şi numai ea mă ocroteşte 458
342. Las iertarea să se aştearnă asupra tuturor lucrurilor,
Căci aşa mi se da va iertare 458
343. Nu mi se cere să fac un sacrificiu
Ca să găsesc îndurarea şi pacea lui Dumnezeu 459
344. Astăzi învăţ legea iubirii:
Ce îi dau în dar fratelui meu e darul pe care mi-l fac mie . 459
345. Astăzi ofer numai miracole,
Căci vreau să îmi fie înapoiate 460
346. Astăzi mă învăluie pacea lui Dumnezeu
Şi uit de toate, în afară de Iubirea Lui 460
347. Mânia vine precis din judecată. Judecata este
Arma pe care vreau să o folosesc împotriva mea,
Să ţin miracolul departe de mine 461
348. Nu am niciun motiv de mânie sau de teamă,
Căci Tu eşti peste tot în jurul meu. Şi, pentru fiecare nevoie
Pe care o percep, harul Tău îmi este de ajuns . 461
349. Astăzi las viziunea lui Cristos să vadă
Toate lucrurile pentru mine şi să nu le judece, ci să dea
În schimb fiecăruia în parte câte un miracol de iubire 462
350. Miracolele reflectă veşnica Iubire a lui Dumnezeu
XII
Să le oferi înseamnă să îţi aduci aminte de El
Şi, prin amintirea Lui, să mântuieşti lumea 462
14. Ce sunt eu? . 463
351. Fratele meu nepăcătos e călăuza mea spre pace
Fratele meu păcătos e călăuza mea spre durere
Şi îl voi vedea pe cel pe care aleg să îl văd 464
352. Judecata şi iubirea sunt opuşi. Dintr-una
Vin toate necazurile lumii. Dar din
Cealaltă vine pacea lui Dumnezeu Însuşi 464
353. Ochii mei, limba mea, mâinile mele, picioarele mele
Au azi un singur scop: să I se dea spre folosinţă lui Cristos,
Să binecuvânteze lumea cu miracole 465
354. Stăm împreună, Cristos şi eu, în pace
Şi certitudinea finalităţii. Şi în El
E Creatorul Lui, aşa cum El este în mine . 465
355. Toată pacea şi bucuria şi toate miracolele pe care le voi da
Nu vor avea sfârşit când voi accepta
Cuvântul lui Dumnezeu. De ce nu aş face-o astăzi? 466
356. Boala nu e decât un alt nume pentru păcat
Vindecarea nu e decât un alt nume pentru Dumnezeu
Miracolul este, aşadar, o chemare adresată Lui 466
357. Adevărul răspunde la fiecare chemare pe care I-o adresăm lui Dumnezeu,
Răspunzând mai întâi cu miracole şi apoi
Revenind la noi pentru a fi el însuşi . 467
358. Nicio chemare adresată lui Dumnezeu nu poate rămâne neauzită
Sau fără răspuns. Şi de un lucru pot fi sigur:
Răspunsul Lui e cel pe care îl vreau cu adevărat . 467
359. Răspunsul lui Dumnezeu e o formă de pace. Toată durerea
E vindecată, toată nefericirea e înlocuită cu bucurie
Toate uşile închisorii se deschid. Şi se înţelege că tot păcatul
Nu e decât o greşeală 468
360. Pace mie, sfânt Fiu al lui Dumnezeu
Pace fratelui meu, care e una cu mine
Prin noi, să fie binecuvântată cu pace lumea întreagă. 468
Lecţii finale
Introducere . 469
361. - Această clipă sfântă vreau să Ţi-o dau Ţie 470
365. Preia Tu conducerea. Căci vreau să Te urmez,
Sigur că îndrumarea Ta îmi aduce pace . 470
Epilog 471
XIII
CUPRINS 3
MANUAL PENTRU PROFESORI
Introducere . 1
Cine sunt profesorii lui Dumnezeu? 3 1.
Cine sunt elevii lor? 4 2.
Care sunt nivelurile de predare? 6 3.
Care sunt caracteristicile profesorilor lui Dumnezeu? 8 4.
Încredere 8 I.
A. Sporirea încrederii . 9
Onestitate . 10 II.
Toleranţă 11 III.
Blândeţe 11 IV.
Bucurie . 12 V.
Neapărare 12 VI.
Generozitate 13 VII.
Răbdare 14 VIII.
Credinţă 14 IX.
Deschidere mentală 15 X.
Cum se realizează vindecarea? 16 5.
Scopul perceput al bolii . 16 I.
Saltul perceptual . 16 II.
Funcţia profesorului lui Dumnezeu . 18 III.
Vindecarea este certă? 19 6.
Vindecarea trebuie repetată? 21 7.
Cum se poate evita perceperea unei ordini a dificultăţilor? . 23 8.
Se impun schimbări în viaţa profesorilor lui Dumnezeu? 25 9.
Cum se renunţă la judecată? 26 10.
Cum e posibilă pacea în lumea aceasta? 28 11.
De câţi profesori de-ai lui Dumnezeu este nevoie pentru mântuirea lumii? 30 12.
Care e adevăratul înţeles al sacrificiului? 32 13.
Cum se va sfârşi lumea? . 34 14.
În cele din urmă, va fi judecat fiecare? . 36 15.
Cum ar trebui să îşi petreacă ziua profesorul lui Dumnezeu? . 37 16.
Cum abordează profesorii lui Dumnezeu gândurile magice? . 41 17.
Cum se face corecţia? 44 18.
Ce e dreptatea? 46 19.
III
Ce e pacea lui Dumnezeu? . 48 20.
Care e rolul cuvintelor în vindecare? . 50 21.
Care e corelaţia dintre vindecare şi ispăşire? 52 22.
Isus are un loc special în vindecare? 54 23.
Există reîncarnare? 56 24.
Sunt de dorit puterile „parapsihice“? 58 25.
Se poate ajunge la Dumnezeu direct? 60 26.
Ce este moartea? 62 27.
Ce este învierea? 64 28.
Cât despre restul. 66 29.
EXPLICAŢII TERMINOLOGICE
Introducere . 71
Minte – Spirit . 72 1.
Eul – miracolul 74 2.
Iertarea – faţa lui Cristos 76 3.
Percepţie adevărată – cunoaştere 78 4.
Isus – Cristos 80 5.
Spiritul Sfânt 82 6.
Epilog 84
IV