Curs de Miracole - Foundation for Inner Peace (Fundaţia pentru Pace Lăuntrică), carte

25900 Lei
Stoc epuizat
30 zile
DIV31-CRT362369

Cartile nu sunt incluse in promotie!

  • Informatii si Beneficii
    • — 30 de zile drept de retur GRATUIT!
    • — Transport gratuit peste 199 lei
    • — Certificat garanție și conformitate
    • — Program de fidelizare
    • — Livrare rapidă în 1-3 zile oriunde în România, transport 12 lei Easybox, 15 lei DPD/Sameday, 18 lei Fan Courier, gratuit peste 199 lei.

Descriere

Pot face acest lucru - Louise L. Hay, carte

PREFAŢĂ
TEXT
CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI
MANUAL PENTRU PROFESORI
EXPLICAŢII TERMINOLOGICE

Descriere

 
 

Introducere

Cursul de miracole este un sistem complet de gândire spirituală, destinat studiului individual. Împărţit în trei volume, Text, Culegere de exerciţii pentru studenţi şi Manual pentru profesori, Cursul afirmă că, pentru a ajunge la iubire şi pace universală - sau la capacitatea reamintirii lui Dumnezeu - trebuie să ne „desfacem”, mai întâi, vinovăţia iertându-i pe ceilalţi. Cursul se concentrează, aşadar, pe vindecarea relaţiilor şi pe transformarea lor în relaţii sfinte. Cursul de miracole subliniază totodată că nu e decât o versiune a programului universal, una dintre miile de versiuni ale acestuia. Prin urmare, deşi limbajul Cursului aparţine creştinismului tradiţional, el exprimă o spiritualitate nesectară şi neconfesională. Cursul de miracole este, aşadar, o învăţătură spirituală universală, şi nu o religie.

„Textul” prezintă teoria Cursului, studiul acestei teorii având sădită în el dezvoltarea experienţei iertării - o trăire care constituie obiectivul Cursului pentru fiecare student. În această privinţă, Cursul de miracole afirmă că „obiectivul pe care îl urmăreşte e fericirea şi pacea ta” (Text, p. 217) (T-13.II.7:1). Textul explică, totodată, baza fricii şi a vinovăţiei şi felul în care pot fi depăşite prin miracole, definite ca „expresii de iubire”. Miracolul e definit ca un salt perceptual de la frică la iubire.

„Culegerea de exerciţii pentru studenţi” este alcătuită din 365 de lecţii, un exerciţiu pentru fiecare zi a anului. Acest antrenament de un an marchează începutul procesului de schimbare a minţii şi percepţiei studentului, deşi nu e menit să încheie procesul de învăţare al acestuia. După cum se afirmă în Prefaţa Cursului, „În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învăţătura ulterioară după cum crede El că e mai bine” (Prefaţă: xv).

„Manualul pentru profesori", scris sub formă de întrebare-şi-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea include şi explicaţii pentru un număr de termeni folosiţi în Curs, definiţi - în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul - în vederea aplicării lor practice pe parcursul Culegerii de exerciţii.

Cursul de miracole a fost „scris” de Dr. Helen Schucman printr-un proces de dictare interioară pe care l-a identificat ca venind de la Iisus. Doctor psiholog, cercetător în domeniul psihologiei şi profesor universitar de Psihologie Medicală, Dr. Helen Schucman s-a bucurat de ajutorul şefului ei de departament, Dr. William Thetford, la rândul lui profesor universitar de Psihologie Medicală la universitatea la care lucrau amândoi.

Cursul de miracole a văzut lumina tiparului pentru prima oară în 1975, an în care Dr. Schucman a cedat drepturile de autor ale Cursului Fundaţiei pentru Pace Lăuntrică (Foundation for Inner Peace - FIP). În 1996, FIP a cedat drepturile de autor şi marca înregistrată Fundaţiei Cursului de Miracole (Foundation for A Course in Miracles - FACIM). În prezent există în circulaţie, în întreaga lume, peste un milion şi jumătate de exemplare ale Cursului. Au apărut tranduceri în limbile africană, bulgară, chineză, croată, daneză, ebraică, finlandeză, franceză, germană, italiană, olandeză, poloneză, portugheză, rusă, slovenă, spaniolă şi suedeză, cu multe alte traduceri în curs de pregătire. Traducerea română a fost asigurată de Simona FĂGĂRĂŞANU, care a urmat Cursul pe parcursul anilor. Ediţia română a fost realizată de Editura CENTRUM din Polonia. Multumim pe această cale editorului Zbigniew Ploszczyca pentru că a făcut posibil ca românii să citească învăţăturile Cursului. Mulţumim!

Ce este, aşadar, Cursul de miracole? Introducerea sumară ce apare la debutul Textului este foarte scurtă şi succintă:
„Acesta e un curs de miracole. E un curs impus. Doar timpul când îl faci e la liberă alegere. Liberul arbitru nu înseamnă că îi poţi stabili, programa. Înseamnă doar că poţi alege ce vrei să înveţi la un moment dat. Cursul nu îşi propune să predea semnificaţia iubirii, aceasta fiind mai presus de ce poate fi predat. El îşi propune însă să înlăture blocajele care te împiedică să conştientizezi prezenţa iubirii - moştenirea ta firească. Opusul iubirii este frica, dar ce e atotcuprinzător nu poate avea opus.
Prin urmare, cursul acesta poate fi rezumat foarte simplu în felul următor:
Realul nu poate fi ameninţat.
Irealul nu există.
În asta constă pacea lui Dumnezeu.”

Cum a apărut Cursul de miracole, Ce este, Ce spune el?

Această prefaţă a apărut în 1977, ca răspuns la numeroasele cereri de a furniza o prezentare succintă a Cursului de miracole. Primele două părţi - Cum a apărut şi Ce este - au fost scrise chiar de Helen Schucman, iar ultima parte - Ce spune - a fost scrisă prin procesul de dictare interioară descris în cele ce urmează.

Cum a apărut?

Cursul de miracole a apărut prin decizia spontană a doi oameni să se unească în vederea unui scop comun. Cei doi se numeau Helen Schucman şi William („Bill”) Thetford şi erau profesori de psihologie medicală la Colegiul Medicilor şi Chirurgilor din cadrul Universităţii Columbia din New York. Cine erau nu are importanţă; important e că povestea lor ne arată că toate sunt posibile, cu Dumnezeu. Erau oricum, numai religioşi nu erau. Relaţia dintre ei era dificilă şi adesea încordată, fiecare fiind interesat de dobândirea propriului renume şi de menţinerea propriului statut personal şi profesional. În general, investiseră mult în valorile lumii. Vieţile lor nu concordau deloc cu ce susţine Cursul. Iată cum se descrie Helen, cea care a receptat întregul material:

Psihologă, pedagogă, conservatoare ca teorie şi atee ca şi crez, lucram într-un mediu universitar prestigios şi pretenţios. Şi apoi s-a întâmplat ceva ce-a declanşat un lanţ de întâmplări la care nu m-aş fi aşteptat niciodată. Şeful de catedră m-a anunţat pe neaşteptate că se săturase de sentimentele de mânie şi agresivitate pe care le reflecta conduita noastră, conchizând că „trebuie să existe o altă cale”. Ca la un semn, m-am oferit să îl ajut să o găsească. După câte se pare, Cursul e această altă cale.

Deşi intenţiile lor erau serioase, au întâmpinat mari dificultăţi la începutul iniţiativei lor comune. Dar îi oferiseră Spiritului Sfânt acel „strop de „disponibilitate” care, după cum urma să afirme Cursul însuşi în repetate rânduri, e de ajuns să Îi permită Lui să folosească orice situaţie în Propriile Lui scopuri şi să o înzestreze pe fiecare în parte cu puterea Lui.

Relatările lui Helen continuă în felul următor:

Scrisul propriu-zis a fost precedat de trei luni uluitoare, timp în care Bill mi-a sugerat să notez visele extrem de simbolice şi descrierile imaginilor ciudate care îmi veneau. Deşi începusem de la o vreme să mă mai obişnuiesc cu neprevăzutul, tot am rămas foarte surprinsă când am scris: „Acesta e un curs de miracole”. Aşa mi s-a prezentat Vocea. Deşi nu scotea niciun sunet, părea să îmi dea un fel de dictare lăuntrică, rapidă, pe care mi-am consemnat-o într-un caiet de stenografie. Scrisul nu a fost niciodată automat. Putea fi întrerupt oricând şi reluat mai târziu. Mă făcea să mă simt foarte incomod, dar niciodată nu mi-a dat serios prin gând să mă opresc. Părea să fie o misiune specială pe care, undeva, cumva, mă angajasem să o împlinesc. Reprezenta o iniţiativă de reală colaborare între mine şi Bill şi o bună parte din semnificaţia ei, sunt sigură, stă tocmai în acest lucru. Scriam ce „spunea” Vocea şi îi citeam a doua zi lui Bill, iar el bătea la maşină ce îi dictam. Presupun că avea şi el misiunea lui specială. Fără încurajarea şi sprijinul lui, nu aş fi putut să îmi împlinesc misiunea. Întregul proces a durat în jur de şapte ani. Mai întâi a venit Textul, apoi Culegerea de exerciţii pentru studenţi şi, în final, Manualul pentru profesori. Nu s-au făcut decât câteva modificări minore. S-au dat titluri capitolelor şi subcapitolelor din Text şi s-au omis câteva dintre referirile mai personale de la început. Altfel, materialul a rămas substanţial neschimbat

Numele celor ce au colaborat la consemnarea Cursului nu apar pe copertă deoarece Cursul poate şi trebuie să fie de sine stătător. Nu urmăreşte să devină temelia unui nou cult. Singurul lui rost e să le ofere unora o cale de a-şi găsi propriul Profesor Lăuntric.

Ce este?

După cum sugerează şi titlul, Cursul e structurat de la cap la coadă ca instrument didactic. E alcătuit din trei cărţi: un Text de 605 pagini, o Culegere de exerciţii pentru studenţi de 472 de pagini şi un Manual pentru profesori de 87 de pagini. Ordinea în care sunt folosite cărţile şi modul în care sunt studiate depind de nevoile şi preferinţele fiecărui student în parte.

Programa pe care o propune Cursul e concepută cu multă grijă şi explicată, pas cu pas, atât la nivel teoretic, cât şi practic. Accentul e pus mai degrabă pe practică şi nu pe teorie; pe trăire şi nu pe teologie. Cursul afirmă răspicat că „o teologie universală e imposibilă, dar o trăire universală nu e numai posibilă, ci şi necesară” (Manual, p. 72). Deşi creştin ca limbaj, Cursul tratează teme spirituale universale, subliniind că nu e decât o versiune a cursului universal. Există multe altele, iar acesta diferă de celelalte numai ca formă. Toate duc la Dumnezeu în final.

Textul e în mare parte teoretic, prezentând conceptele ce stau la baza sistemului de gândire al Cursului. Ideile lui servesc drept temelie pentru lecţiile Culegerii de exerciţii. Fără aplicarea practică pe care o furnizează Culegerea de exerciţii, Textul ar rămâne în esenţă o înşiruire de abstracţiuni nicidecum suficiente să prilejuiască inversarea gândirii pe care o urmăreşte Cursul.

Culegerea de exerciţii cuprinde 365 de lecţii, una pentru fiecare zi a anului. Studenţii însă nu trebuie să facă lecţiile în acest ritm şi pot sta mai mult de o zi la o lecţie care îi atrage în mod deosebit. Instrucţiunile recomandă doar să nu încerce mai mult de o lecţie pe zi. Caracterul practic al Culegerii de exerciţii e subliniat în introducerea ei, care pune accentul mai degrabă pe trăirea dobândită prin practică decât pe angajamentul prealabil faţă de un ţel spiritual:

Unele dintre ideile prezentate în culegerea aceasta ţi se vor părea greu de crezut, iar altele pot să îţi pară chiar înfiorătoare. Nu contează. Ţi se cere pur şi simplu să aplici ideile după cum eşti îndrumat. Nu ţi se cere să le judeci. Ci numai să le foloseşti. Tocmai folosirea lor le va da sens pentru tine şi îţi va arăta că sunt adevărate.

Reţine doar atât: nu e nevoie să crezi ideile respective, nu e nevoie să le accepţi şi nici măcar să le primeşti. Pe unele dintre ele s-ar putea să le respingi energic. Niciuna dintre aceste reacţii nu va conta şi nu le va reduce eficacitatea. Dar să nu îţi îngădui să faci excepţii în aplicarea ideilor din culegere şi, indiferent ce reacţii ţi-ar stârni, foloseşte-le. Nu ţi se cere mai mult de atât (Culegere de exerciţii, p. 2).

Ultima carte, Manualul pentru profesori, scris sub formă de întrebare-şi-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea cuprinde şi explicaţii pentru un număr de termeni folosiţi în Curs, definiţi în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul.

Cursul nu se pretinde a fi definitiv şi nici lecţiile din Culegere nu sunt menite să încheie procesul de învăţare al studentului. În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învăţătura ulterioară după cum crede El că e mai bine. Deşi Cursul acoperă o sferă vastă, adevărul nu poate fi limitat la nicio formă finită, după cum se vede clar din afirmaţiile finale ale Culegerii de exerciţii:

Cursul acesta e un început, nu un sfârşit [...]. Nu ţi se mai trasează lecţii concrete, pentru că nu mai e nevoie de ele. De aici înainte, să nu asculţi decât Vocea pentru Dumnezeu [...]. El îţi va dirija eforturile, spunându-ţi exact ce să faci, cum să îţi dirijezi mintea şi când să vii în linişte la El, cerându-I îndrumarea sigură şi Cuvântul cert (Culegere de exerciţii, p. 471).

Ce spune?

Realul nu poate fi ameninţat.
Irealul nu există.
În asta constă pacea lui Dumnezeu.

Aşa începe Cursul de miracole. Cursul face o distincţie fundamentală între real şi ireal; între cunoaştere şi percepţie. Cunoaşterea e adevăr, sub o singură lege - legea iubirii, sau Dumnezeu. Adevărul e inalterabil, veşnic şi neambiguu. Poate fi nerecunoscut, dar nu poate fi schimbat. Se aplică la tot ce a creat Dumnezeu şi numai ce a creat El este real. E dincolo de învăţare, pentru că e dincolo de timp şi evoluţie. Nu are opus; nici început şi nici sfârşit. Ci pur şi simplu este.

Lumea percepţiei, pe de altă parte, e lumea timpului, a schimbării, a începuturilor şi sfârşiturilor. E bazată pe interpretare, nu pe fapt. E lumea naşterii şi a morţii, fondată pe credinţa în carenţă, pierdere, separare şi moarte. E învăţată şi nu dată, selectivă în percepţiile ei, instabilă în funcţionarea ei şi inexactă în interpretările ei.

Din cunoaştere şi, respectiv, percepţie apar două sisteme de gândire distincte, opuse în toate privinţele. În domeniul cunoaşterii, niciun gând nu există separat de Dumnezeu, pentru că Dumnezeu şi Creaţia Sa împărtăşesc o singură Voinţă. Lumea percepţiei e făcută însă din credinţa în voinţe opuse şi separate, într-un conflict perpetuu una cu alta şi cu Dumnezeu. Ce vede şi aude percepţia pare real pentru că permite numai conştientizarea lucrurilor ce corespund dorinţelor celui ce percepe. Se ajunge astfel la o lume a iluziilor, o lume care are nevoie de continuă apărare tocmai pentru că nu este reală.

Odată ce ai fost prins în lumea percepţiei, eşti prins într-un vis. Nu poţi scăpa din el fără ajutor, pentru că tot ce îţi arată simţurile stă mărturie pentru realitatea acestui vis. Dumnezeu a oferit Răspunsul, singura Cale de ieşire, adevăratul Ajutor. E funcţia Vocii Sale, a Spiritului Său Sfânt, să mijlocească între două lumi. Şi o poate face pentru că, în timp ce pe de-o parte cunoaşte adevărul, pe de alta ne recunoaşte iluziile, dar nu crede în ele. E ţelul Spiritului Sfânt să ne ajute să scăpăm din lumea viselor învăţându-ne cum să ne inversăm gândirea şi să ne dezvăţăm greşelile. Iertarea e marele instrument la îndemâna Spiritului Sfânt pentru a ne învăţa cum să realizăm această inversare a gândirii. Cu toate acestea, Cursul are modul lui de a defini iertarea, după cum şi lumea o defineşte în felul ei.

Lumea pe care o vedem nu face decât să reflecte propriul nostru cadru de referinţă interior - ideile, dorinţele şi sentimentele dominante din minţile noastre. „Proiecţia face percepţia” (Text, p. 401). Ne uităm mai întâi înăuntru, hotărâm ce fel de lume vrem să vedem şi apoi proiectăm lumea respectivă în afară, făcând din ea adevărul aşa cum îl vedem. O facem adevărată prin felul în care interpretăm ce anume vedem. Dacă folosim percepţia pentru a ne justifica propriile greşeli - mânia, impulsurile de a ataca, lipsa de iubire, sub orice formă ar apărea - vom vedea o lume a răului, a distrugerii, a maliţiei, a invidiei şi disperării. Toate acestea trebuie să învăţăm să le iertăm, nu pentru că suntem „buni” şi „milostivi”, ci pentru că ceea ce vedem nu e adevărat. Noi am distorsionat lumea cu sucitele noastre mecanisme de apărare şi, de aceea, vedem ce nu este. Pe măsură ce învăţăm să ne recunoaştem erorile perceptuale, învăţăm totodată să le trecem cu vederea sau să le „iertăm”. În acelaşi timp, ne iertăm pe noi înşine, privind dincolo de sucitele noastre concepte de sine, spre Sinele pe Care L-a creat Dumnezeu să fie în noi;

Păcatul e definit ca „lipsă de iubire” (Text, p. 10). De vreme ce iubirea e tot ce există, păcatul, în ochii Spiritului Sfânt, e o eroare ce trebuie corectată şi nu un rău ce trebuie pedepsit. Sentimentul nostru de inadecvare, de slăbiciune şi incompletudine provine din puternica investiţie în „principiul carenţei” ce guvernează întreaga lume a iluziilor. Din acest punct de vedere, căutăm în alţii ce simţim că lipseşte în noi înşine. „Iubim” pe cineva pentru a căpăta ceva noi înşine. Iată ce trece drept iubire în lumea viselor. Nu poate să existe o eroare mai mare decât asta, căci iubirea e incapabilă să ceară ceva.

Numai minţile se pot uni cu adevărat, iar ce a unit Dumnezeu, niciun om nu poate să despartă (Text, p. 321). Cu toate acestea, adevărata unire e posibilă numai la nivelul Minţii lui Cristos şi nu s-a pierdut de fapt niciodată. „Micul eu” caută să se mărească prin aprobare exterioară, bunuri exterioare şi „iubire” exterioară. Sinele creat de Dumnezeu nu are nevoie de nimic. E de-a pururi complet, ocrotit, iubit şi iubitor, căutând să împărtăşească, nu să capete; să extindă, nu să proiecteze. Nu are nevoi şi vrea să se unească cu alţii, din conştientizarea reciprocă a propriei lor abundenţe.

Relaţiile speciale ale lumii sunt distructive, egoiste şi pueril de egocentrice. Date însă Spiritului Sfânt, relaţiile acestea pot deveni cele mai sfinte lucruri de pe pământ - miracolele care arată calea de întoarcere la Cer. Lumea îşi foloseşte relaţiile speciale ca armă definitivă de excludere; ca demonstraţie a separării. Spiritul Sfânt le transformă în desăvârşite lecţii de iertare şi deşteptare din vis. Fiecare relaţie e un prilej de a lăsa percepţiile să fie vindecate şi greşelile corectate. Fiecare în parte e o nouă şansă de a te ierta pe tine însuţi iertându-l pe celălalt. Şi fiecare în parte devine o nouă invitaţie făcută Spiritului Sfânt şi reamintirii lui Dumnezeu.

Percepţia e o funcţie a trupului şi reprezintă, de aceea, o limitare a conştienţei. Percepţia vede prin ochii trupului şi aude prin urechile trupului. Ea evocă răspunsurile limitate pe care le dă trupul. În mare măsură, trupul pare de sine stătător şi de sine motivat, dar răspunde de fapt numai la ce intenţionează mintea. Dacă mintea vrea să îl folosească pentru atac, sub orice formă, el devine prada bolii, a îmbătrânirii şi a pieirii. Dacă, în schimb, mintea acceptă rostul pe care îl dă acestuia Spiritul Sfânt, el devine un mod util de a comunica cu alţii, invulnerabil cât e nevoie de el, urmând a fi lăsat deoparte cu blândeţe când i s-a încheiat folosul. De la sine, e neutru, cum e totul în lumea percepţiei. Dacă e folosit pentru ţelurile eului sau ale Spiritului Sfânt depinde întru totul de ce vrea mintea.

Opusul vederii prin ochii trupului e viziunea lui Cristos, care reflectă putere, nu slăbiciune; unitate, nu separare; iubire, nu frică. Opusul auzului prin urechile trupului este comunicarea prin Vocea pentru Dumnezeu - Spiritul Sfânt - care îşi are locul în fiecare dintre noi. Vocea Lui pare îndepărtată şi greu de auzit din cauză că eul, care vorbeşte pentru sinele mărunt şi separat, pare să vorbească mult mai tare. De fapt, e tocmai invers. Spiritul Sfânt vorbeşte cu o claritate indubitabilă şi cu o atracţie irezistibilă. Cine nu alege să se identifice cu trupul nu poate să rămână surd la mesajele Lui de eliberare şi speranţă, şi nici să nu accepte bucuros viziunea lui Cristos în schimbul jalnicei lui imagini de sine.

Viziunea lui Cristos e darul Spiritului Sfânt, alternativa lui Dumnezeu la iluzia separării şi la credinţa în realitatea păcatului, a vinovăţiei şi a morţii. E singura corecţie la toate greşelile de percepţie; reconcilierea tuturor opuşilor aparenţi pe care se bazează lumea aceasta. Lumina ei binevoitoare arată lucrurile toate dintr-un alt punct de vedere, reflectând sistemul de gândire ivit din cunoaştere şi făcând reîntoarcerea la Dumnezeu nu numai posibilă, ci şi inevitabilă. Ce se considera odinioară o nedreptate făcută cuiva de altcineva devine acum un strigăt de ajutor şi o chemare la unire. Păcatul, boala şi atacul sunt văzute ca percepţii eronate ce aşteaptă să fie remediate prin blândeţe şi iubire. Mecanismele de apărare sunt abandonate pentru că, acolo unde nu există atac, nu e nevoie de ele. Nevoile fraţilor noştri devin propriile noastre nevoi, căci călătoresc şi ei cu noi în timp ce ne îndreptăm spre Dumnezeu. Fără noi, şi-ar rătăci calea. Fără ei, nu am putea nici noi să o găsim pe a noastră.

Iertarea e necunoscută în Cer, unde nevoia de iertare ar fi de neconceput. Şi totuşi, în această lume iertarea este o corecţie necesară la toate greşelile pe care le-am făcut. A oferi iertare e singurul mod de a o avea, căci reflectă legea Cerului că a da şi a primi este acelaşi lucru. Cerul e starea firească a tuturor Fiilor lui Dumnezeu aşa cum i-a creat El. Asta e realitatea lor în vecii vecilor. Şi nu s-a schimbat doar pentru că a fost uitată.

Iertarea e mijlocul prin care ne vom aminti. Prin iertare, gândirea lumii este inversată. Lumea iertată devine poarta Cerului, căci prin îndurarea ei putem în sfârşit să ne iertăm pe noi înşine. Nemaiţinând pe nimeni prizonier al vinovăţiei, devenim noi înşişi liberi. Adeverind Cristosul în toţi fraţii noştri, Îi recunoaştem prezenţa în noi înşine. Dând uitării toate percepţiile noastre eronate şi nepăstrând nimic din trecut care să ne mai reţină, putem să ni-L amintim pe Dumnezeu. Dincolo de asta, învăţătura nu poate trece. Când suntem gata, Dumnezeu Însuşi va face ultimul pas al reîntoarcerii noastre la El.

(Material preluat de pe site-ul organizaţiei Foundation for Inner Peace)

 


CaracteristiciNumărul de pagini: 1216
Formatul în cm. (l x L x g): 16.5 x 24.2 x 5
I.S.B.N.: 978-83-60280-31-7
Traducerea din limba engleză: Simona FĂGĂRĂŞANU
Titlul original: A Course in Miracles (Foundation for Inner Peace)
Greutate: 1.518 kg.

 

Specificatii

Autor
  • Foundation for Inner Peace (Fundaţia pentru Pace Lăuntrică)
Colectia
  • CENTRUM (Polonia)
Editura
  • Adevar Divin

Review-uri

Nicio recenzie gasita. Fii primul care scrie!

Scrie o recenzie

Cuprins carte

 CUPRINS 1

Introducere  1

Capitolul 1 SEMNIFICAŢIA MIRACOLELOR

I. Principiile miracolelor  3

II. Revelaţie, timp şi miracole . 6

III. Ispăşire şi miracole . 8

IV. Ieşirea din întuneric  10 V. Întregime şi spirit  11

VI. Iluzia nevoilor ., 12

VII. Distorsiunile impulsurilor miraculoase.  14

Capitolul 2 SEPARAREA ŞI ISPĂŞIREA

I. Originile separării . 16

II. Ispăşirea ca mecanism de apărare  17

III. Altarul lui Dumnezeu  19

IV. Vindecarea ca eliberare de toată frica  21

V. Funcţia făcătorului de miracole  23

A. Principiile speciale ale făcătorilor de miracole . 25

VI. Frică şi conflict . 26

VII. Cauză şi efect . 29

VIII. Semnificaţia Judecăţii de apoi . 31

Capitolul 3 PERCEPŢIA INOCENTĂ

I. Ispăşire fără sacrificiu . 33

II. Miracolele ca percepţie adevărată  35

III. Percepţie versus cunoaştere . 36

IV. Greşeala şi eul  38

V. Dincolo de percepţie . 40

VI. Judecata şi complexul autorităţii  42

VII. Crearea versus imaginea de sine  45

Capitolul 4 ILUZIILE EULUI

Introducere . 47

I. Predare corectă şi învăţare corectă . 47

II. Eul şi falsa autonomie  51

III. Iubire fără conflict . 54

IV. Nu trebuie să fie aşa . 56

V. Iluzia eu-trup . 59

III  

VI. Recompensele lui Dumnezeu . 60

VII. Creaţie şi comunicare  62

Capitolul 5 VINDECARE ŞI ÎNTREGIME

Introducere . 65

I. Invitaţia făcută Spiritului Sfânt . 65

II. Vocea pentru Dumnezeu . 68

III. Călăuza spre mântuire . 70

IV. Predare şi vindecare . 73

V. Cum foloseşte eul vinovăţia  75

VI. Timp şi veşnicie . 78

VII. Decizia de a-L alege pe Dumnezeu  80

Capitolul 6 LECŢIILE IUBIRII

Introducere.  82

I. Mesajul răstignirii . 82

II. Alternativa la proiecţie . 86

III. Renunţarea la atac . 89

IV. Singurul Răspuns  90

V. Lecţiile Spiritului Sfânt . 93

A. Să ai, dă totul tuturor . 94

B. Să ai pace, predă pace ca să o înveţi  96

C. Veghează numai pentru Dumnezeu şi Împărăţia Sa  98

Capitolul 7 DARURILE ÎMPĂRĂŢIEI

I. Ultimul pas  101

II. Legea Împărăţiei 102

III. Realitatea Împărăţiei . 104

IV. Vindecarea ca recunoaştere a adevărului  106

V. Vindecarea şi caracterul neschimbător al minţii  108

VI. De la vigilenţă la pace . 111

VII. Totalitatea Împărăţiei  114

VIII. Credinţa de necrezut  116

IX. Extinderea Împărăţiei . 118

X. Confuzia dintre durere şi bucurie  120

XI. Starea de graţie  122

Capitolul 8 CĂLĂTORIA ÎNAPOI

I. Direcţia programei  124

II. Diferenţa dintre întemniţare şi libertate  125

III. Sfânta întâlnire  127

IV. Darul libertăţii . 129

V. Voia neîmpărţită a Fiimii . 131

IV

 

VI. Comoara lui Dumnezeu . 133

VII. Trupul ca mijloc de comunicare  135

VIII. Trupul ca mijloc sau ca scop  139

IX. Vindecarea ca percepţie corectată . 141

Capitolul 9 ACCEPTAREA ISPĂŞIRII

I. Acceptarea realităţii  144

II. Răspunsul la rugăciune  147

III. Corectarea greşelii . 149

IV. Planul de iertare al Spiritului Sfânt  151

V. Vindecătorul nevindecat  153

VI. Acceptarea fratelui tău . 156

VII. Cele două evaluări  157

VIII. Grandoare versus grandiozitate . 159

Capitolul 10 IDOLII BOLII

Introducere . 163

I. Acasă în Dumnezeu  163

II. Decizia de a uita  164

III. Dumnezeul bolii  165

IV. Sfârşitul bolii  168

V. Negarea lui Dumnezeu  170

Capitolul 11 DUMNEZEU SAU EUL

Introducere  174

I. Darurile Paternităţii  175

II. Invitaţia la vindecare  177

III. Din întuneric la lumină  179

IV. Moştenirea Fiului lui Dumnezeu  181

V. „Dinamica“ eului  182

VI. Trezirea la izbăvire  186

VII. Condiţia realităţii  189

VIII. Problema şi răspunsul  190

Capitolul 12 PROGRAMA SPIRITULUI SFÂNT

I. Judecata Spiritului Sfânt  194

II. Modul de a-ţi aduce aminte de Dumnezeu . 196

III. Investiţia în realitate . 199

IV. A căuta şi a găsi . 201

V. Programa sănătoasă  203

VI. Viziunea lui Cristos  205

VII. Privirea lăuntrică . 207

VIII. Atracţia iubirii pentru iubire . 210

V  

Capitolul 13 LUMEA LIPSITĂ DE VINOVĂŢIE

Introducere . 213

I. Nevinovăţie şi invulnerabilitate . 214

II. Fiul nevinovat al lui Dumnezeu . 216

III. Frica de izbăvire  218

IV. Funcţia timpului  221

V. Cele două sentimente . 223

VI. Găsirea prezentului  226

VII. Atingerea lumii reale  229

VIII. De la percepţie la cunoaştere . 232

IX. Norul vinovăţiei  234

X. Eliberarea de vinovăţie . 236

XI. Pacea Cerului . 240

Capitolul 14 A PREDA PENTRU ADEVĂR

Introducere . 243

I. Condiţiile învăţării  243

II. Studentul fericit . 244

III. Decizia în favoarea nevinovăţiei . 246

IV. Funcţia pe care o ai în cadrul Ispăşirii . 251

V. Cercul Ispăşirii . 253

VI. Lumina comunicării . 256

VII. Împărtăşirea percepţiei cu Spiritul Sfânt . 258

VIII. Sfântul loc de întâlnire . 260

IX. Reflecţia sfinţeniei  261

X. Egalitatea miracolelor  262

XI. Testul adevărului  266

Capitolul 15 CLIPA SFÂNTĂ

I. Cele două moduri de folosire a timpului  271

II. Sfârşitul îndoielii . 274

III. Micime versus magnitudine  276

IV. Exersarea clipei sfinte . 278

V. Clipa sfântă şi relaţiile speciale . 280

VI. Clipa sfântă şi legile lui Dumnezeu . 283

VII. Sacrificiul de care nu este nevoie  285

VIII. Singura relaţie reală  288

IX. Clipa sfântă şi atracţia lui Dumnezeu  289

X. Timpul renaşterii . 291

XI. Crăciunul ca încetare a sacrificiului . 294

Capitolul 16 IERTAREA ILUZIILOR

I. Adevărata empatie  297

VI  

II. Puterea sfinţeniei . 299

III. Recompensa predării  301

IV. Iluzia şi realitatea iubirii  303

V. Alegerea complinirii . 306

VI. Puntea ce duce la lumea reală . 310

VII. Încetarea iluziilor  313

Capitolul 17 IERTAREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ

I. Aducerea fanteziei la adevăr . 316

II. Lumea iertată . 317

III. Umbre ale trecutului . 319

IV. Cele două tablouri . 322

V. Relaţia vindecată . 326

VI. Stabilirea obiectivului . 329

VII. Se cere credinţă  331

VIII. Condiţiile păcii  333

Capitolul 18 TRECEREA VISULUI

I. Realitatea substitut . 335

II. Baza visului . .338

III. Lumină în vis . 340

IV. Mica disponibilitate  342

V. Visul fericit . 344

VI. Dincolo de trup . 346

VII. Nu trebuie să fac nimic  349

VIII. Micuţa grădină  351

IX. Cele două lumi  354

Capitolul 19 DOBÂNDIREA PĂCII

I. Vindecare şi credinţă  358

II. Păcat versus greşeală . 361

III. Irealitatea păcatului  363

IV. Obstacolele în calea păcii . 365

A. Primul obstacol: Dorinţa de a scăpa de ea . 366

a) Atracţia vinovăţiei  369

B. Al doilea obstacol: Credinţa că trupul este valoros pentru ce oferă  371

a) Atracţia durerii . 372

C. Al treilea obstacol: Atracţia morţii . 374

a) Trupul nestricăcios . 375

D. Al patrulea obstacol: Frica de Dumnezeu  377

a) Ridicarea vălului  379

VII  

Capitolul 20 VIZIUNEA SFINŢENIEI

I. Săptămâna Sfântă  383

II. Darul de crini . 384

III. Păcatul ca ajustare . 386

IV. Intrarea în arcă . 389

V. Vestitorii veşniciei . 391

VI. Templul Spiritului Sfânt . 393

VII. Consecvenţa dintre mijloace şi scop . 396

VIII. Viziunea nepăcătoşeniei . 398

Capitolul 21 RAŢIUNE ŞI PERCEPŢIE

Introducere  401

I. Cântecul uitat . 401

II. Răspunderea pentru vedere  403

III. Credinţă, convingere şi viziune  406

IV. Frica de a te uita înăuntru  409

V. Funcţia raţiunii  411

VI. Raţiune versus nebunie . 413

VII. Ultima întrebare fără răspuns . 416

VIII. Transformarea interioară . 419

Capitolul 22 MÂNTUIREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ

Introducere . 421

I. Mesajul relaţiei sfinte  422

II. Nepăcătoşenia fratelui tău . 424

III. Raţiunea şi formele greşelii . 427

IV. Bifurcarea drumului . 430

V. Slăbiciune şi defensivitate  431

VI. Lumina relaţiei sfinte  433

Capitolul 23 RĂZBOIUL CU TINE ÎNSUŢI

Introducere . 437

I. Convingerile ireconciliabile . 438

II. Legile haosului  441

III. Mântuire fără compromis  446

IV. Deasupra câmpului de luptă . 447

Capitolul 24 OBIECTIVUL SPECIALITĂŢII

Introducere . 450

I. Specialitatea ca substitut al iubirii  450

II. Trădarea de care dă dovadă specialitatea  452

III. Iertarea specialităţii . 456

IV. Specialitate versus nepăcătoşenie . 458

VIII  

V. Cristosul din tine . 459

VI. Mântuirea de toată frica . 461

VII. Punctul de întâlnire  464

Capitolul 25 DREPTATEA LUI DUMNEZEU

Introducere . 468

I. Legătura cu adevărul  468

II. Mântuitorul de întunecime  470

III. Percepţie şi alegere  473

IV. Lumina pe care o aduci  475

V. Starea de nepăcătoşenie . 476

VI. Funcţia specială . 478

VII. Piatra mântuirii . 480

VIII. Dreptatea restituită iubirii . 483

IX. Dreptatea Cerului . 487

Capitolul 26 TRANZIŢIA

I. „Sacrificiul“ unităţii  490

II. Multe forme, o singură corecţie  492

III. Zona de frontieră . 494

IV. Unde nu mai e păcatul . 495

V. Micul impediment  497

VI. Prietenul desemnat . 500

VII. Legile vindecării  501

VIII. Imediateţea mântuirii . 505

IX. Căci au sosit . 507

X. Isprăvirea nedreptăţii . 509

Capitolul 27 VINDECAREA VISULUI

I. Tabloul răstignirii  511

II. Frica de vindecare . 514

III. Dincolo de toate simbolurile . 518

IV. Răspunsul liniştit  520

V. Exemplul vindecării  521

VI. Martorii păcatului . 524

VII. Visătorul visului  526

VIII. „Eroul“ visului  529

Capitolul 28 DESFACEREA FRICII

I. Memoria prezentă . 533

II. Inversarea efectului şi cauzei  536

III. Acordul de a te uni . 539

IV. Unirea cea mare  541

IX  

V. Alternativa la visele de frică  543

VI. Legămintele secrete  545

VII. Arca siguranţei  546

Capitolul 29 TREZIREA

I. Umplerea golului  549

II. Sosirea Oaspetelui . 551

III. Martorii lui Dumnezeu  553

IV. Rolurile din vise  554

V. Locaşul imuabil . 556

VI. Iertarea şi sfârşitul timpului  558

VII. Nu căuta în afara ta . 559

VIII. Anticristul  561

IX. Visul de iertare  563

Capitolul 30 NOUL ÎNCEPUT

Introducere . 566

I. Reguli pentru luarea deciziilor . 566

II. Libertatea voinţei  569

III. Dincolo de toţi idolii . 571

IV. Adevărul din spatele iluziilor . 573

V. Singurul scop . 575

VI. Justificarea iertării . 578

VII. Noua interpretare  580

VIII. Realitatea neschimbătoare . 582

Capitolul 31 VIZIUNEA FINALĂ

I. Simplitatea mântuirii  584

II. A merge cu Cristos  587

III. Autoacuzaţii . 589

IV. Adevărata alternativă . 591

V. Conceptul de sine versus Sinele  593

VI. Recunoaşterea spiritului  597

VII. Viziunea mântuitorului  599

VIII. Mai alege o dată  603

X

 

 CUPRINS 2

Introducere . 1

PARTEA I

Lecţia

1. Tot ce văd… nu înseamnă nimic . 3

2. Eu am dat tuturor lucrurilor pe care le văd… tot înţelesul pe care îl

au pentru mine  4

3. Nu înţeleg nimic din ce văd  5

4. Aceste gânduri nu înseamnă nimic  6

5. Nu mă supăr niciodată din ce cauză cred eu  8

6. Mă supăr pentru că văd ceva ce nu există . 10

7. Văd numai trecutul . 11

8. Mintea mea e preocupată de gânduri trecute . 12

9. Nu văd nimic cum e acum . 14

10. Gândurile mele nu înseamnă nimic . 15

11. Gândurile mele fără înţeles îmi arată o lume fără înţeles . 17

12. Mă supăr pentru că văd o lume fără înţeles  18

13. O lume fără înţeles stârneşte frică  20

14. Dumnezeu nu a creat o lume fără înţeles  22

15. Gândurile mele sunt imagini plăsmuite de mine . 24

16. Nu am gânduri neutre  25

17. Nu văd lucruri neutre . 27

18. Nu resimt de unul singur efectele felului meu de a vedea . 28

19. Nu resimt de unul singur efectele gândurilor mele . 29

20. Sunt hotărât să văd . 30

21. Sunt hotărât să văd lucrurile altfel . 31

22. Ce văd e o formă de răzbunare . 32

23. Pot scăpa din lumea pe care o văd renunţând la gândurile de atac  33

24. Nu percep ce e în interesul meu . 35

25. Nu ştiu la ce serveşte niciun lucru  37

26. Gândurile mele de atac îmi atacă invulnerabilitatea . 39

27. Mai presus de toate, vreau să văd  41

28. Mai presus de toate, vreau să văd lucrurile altfel  42

29. Dumnezeu este în tot ce văd . 44

30. Dumnezeu este în tot ce văd pentru că Dumnezeu este în mintea mea . 46

31. Nu sunt victima lumii pe care o văd  47

III CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI

32. Eu am inventat lumea pe care o văd  48

33. Există un alt mod de-a privi lumea  49

34. Aş putea să văd pace în schimb  50

35. Mintea mea face parte din Mintea lui Dumnezeu. Sunt foarte sfânt  51

36. Sfinţenia mea învăluie tot ce văd  53

37. Sfinţenia mea binecuvântează lumea . 54

38. Nu există ceva ce sfinţenia mea să nu poată face . 56

39. Sfinţenia mea e mântuirea mea . 58

40. Sunt binecuvântat ca Fiu al lui Dumnezeu . 60

41. Dumnezeu merge cu mine oriunde merg . 61

42. Dumnezeu este puterea mea. Viziunea e darul Lui . 63

43. Dumnezeu este Sursa mea. Nu pot să văd separat de El  65

44. Dumnezeu este lumina în care văd  67

45. Dumnezeu este Mintea cu care gândesc  69

46. Dumnezeu este Iubirea în care iert . 71

47. Dumnezeu este puterea în care mă încred  73

48. Nu e nimic de temut . 75

49. Vocea lui Dumnezeu îmi vorbeşte pe tot parcursul zilei  76

50. Mă susţine Iubirea lui Dumnezeu  77

Recapitularea I

Introducere . 78

51. (1-5) . 79

52. (6-10) . 81

53. (11-15) . 83

54. (16-20) . 85

55. (21-25) . 87

56. (26-30) . 89

57. (31-35) . 91

58. (36-40) . 93

59. (41-45) . 95

60. (46-50) . 60

61. Eu sunt lumina lumii . 99

62. Iertarea e funcţia mea ca lumină a lumii . 101

63. Lumina lumii aduce pace fiecărei minţi prin iertarea mea . 102

64. Să nu îmi uit funcţia  103

65. Singura mea funcţie e cea pe care mi-a dat-o Dumnezeu . 105

66. Fericirea mea şi funcţia mea sunt una  107

67. Iubirea m-a creat asemănător sieşi . 109

68. Iubirea nu are resentimente . 111

69. Resentimentele mele ascund lumina lumii din mine  113

70. Mântuirea mea vine din mine . 115

IV

 

71. Numai planul dumnezeiesc de mântuire va funcţiona . 117

72. Resentimentele sunt un atac la adresa planului dumnezeiesc de

mântuire . 119

73. Voiesc să fie lumină  122

74. Nu există altă voie decât a lui Dumnezeu . 124

75. A venit lumina , 126

76. Nu sunt supus altor legi decât celor dumnezeieşti  128

77. Am dreptul la miracole  130

78. Fie ca miracolele să înlocuiască toate resentimentele  132

79. Să recunosc problema ca să se poată rezolva  134

80. Să recunosc că mi s-au rezolvat problemele . 136

Recapitularea a II-a

Introducere . 138

81. (61-62) . 139

82. (63-64) . 140

83. (65-66) . 141

84. (67-68) . 142

85. (69-70) . 143

86. (71-72) . 144

87. (73-74) . 145

88. (75-76) . 146

89. (77-78) . 147

90. (79-80) . 148

91. Miracolele se văd în lumină  149

92. Miracolele se văd în lumină, iar lumina şi puterea sunt una . 152

93. Lumina şi bucuria şi pacea îşi au locul în mine  154

94. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu  157

95. Sunt un singur Sine, unit cu Creatorul meu . 159

96. Mântuirea vine din singurul meu Sine  162

97. Sunt spirit . 165

98. Vreau să îmi accept rolul în planul dumnezeiesc de mântuire  167

99. Mântuirea e singura funcţie pe care o am aici  169

100. Rolul meu este esenţial planului dumnezeiesc de mântuire  172

101. Voia lui Dumnezeu pentru mine e deplina fericire . 174

102. Împărtăşesc Voia lui Dumnezeu de fericire pentru mine . 176

103. Dumnezeu, Iubire fiind, este şi fericire  177

104. Caut doar ce îmi aparţine într-adevăr  178

105. Pacea şi bucuria lui Dumnezeu sunt ale mele  180

106. Să tac şi să ascult adevărul . 182

107. Adevărul va corecta toate greşelile din mintea mea  184

108. A da şi a primi este acelaşi lucru în realitate . 186

V CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI

109. Odihnesc în Dumnezeu  188

110. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu  190

Recapitularea a III-a

Introducere . 192

111. (91-92) . 195

112. (93-94) . 196

113. (95-96) . 197

114. (97-98) . 198

115. (99-100) . 199

116. (101-102) . 200

117. (103-104) . 201

118. (105-106) . 202

119. (107-108) . 203

120. (109-110) . 204

121. Iertarea este cheia fericirii  205

122. Iertarea oferă tot ce vreau  208

123. Îi mulţumesc Tatălui meu pentru darurile pe care mi le-a dat . 211

124. Să îmi aduc aminte că sunt una cu Dumnezeu . 213

125. În linişte, primesc Cuvântul lui Dumnezeu astăzi . 215

126. Tot ce dau îmi dau mie însumi  217

127. Nu există altă iubire decât a lui Dumnezeu  219

128. În lumea pe care o văd, nu există niciun lucru pe care să îl vreau  221

129. Dincolo de lumea aceasta, există o lume pe care o vreau . 223

130. E imposibil să vezi două lumi . 225

131. Cine caută să ajungă la adevăr nu poate să nu reuşească . 227

132. Dezleg lumea de tot ce am gândit că este  230

133. Nu voi socoti valoros ce nu are valoare . 233

134. Să percep iertarea aşa cum e  236

135. Dacă mă apăr, sunt atacat  239

136. Boala e o apărare împotriva adevărului  244

137. Când sunt vindecat, nu sunt vindecat singur . 248

138. Cerul e decizia pe care trebuie să o iau  251

139. Voi accepta Ispăşirea pentru mine însumi  254

140. Numai mântuirea se poate spune că lecuieşte  257

Recapitularea a IV-a

Introducere . 260

141. (121-122) . 262

142. (123-124) . 262

143. (125-126) . 262

VI  

144. (127-128) . 262

145. (129-130) . 263

146. (131-132) . 263

147. (133-134) . 263

148. (135-136) . 263

149. (137-138) . 264

150. (139-140) . 264

151. Toate lucrurile sunt ecouri ale Vocii pentru Dumnezeu . 265

152. Puterea de decizie îmi aparţine . 268

153. În neapărarea mea stă siguranţa mea  271

154. Mă număr printre slujitorii lui Dumnezeu . 275

155. Mă voi da la o parte şi Îi voi ceda Lui conducerea . 278

156. Merg cu Dumnezeu într-o sfinţenie desăvârşită  281

157. Vreau să intru acum în Prezenţa Lui  283

158. Astăzi învăţ să dau cum primesc  285

159. Dau miracolele pe care le-am primit  287

160. Sunt acasă. Frica e străinul aici . 289

161. Dă-mi binecuvântarea ta, sfinte Fiu al lui Dumnezeu . 291

162. Sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu  294

163. Nu există moarte. Fiul lui Dumnezeu e liber  296

164. Acum suntem una cu Cel Care e Sursa noastră . 298

165. Mintea mea să nu nege Gândul lui Dumnezeu  300

166. Mi s-au încredinţat darurile lui Dumnezeu  302

167. Există o singură viaţă, şi pe aceasta o împărtăşesc cu Dumnezeu . 305

168. Harul Tău îmi este dat. Îl revendic acum  308

169. Prin har trăiesc. Prin har sunt eliberat . 310

170. Nu există cruzime în Dumnezeu şi nici în mine  313

Recapitularea a V-a

Introducere . 316

171. (151-152) . 319

172. (153-154) . 319

173. (155-156) . 319

174. (157-158) . 320

175. (159-160) . 320

176. (161-162) . 320

177. (163-164) . 321

178. (165-166) . 321

179. (167-168) . 321

180. (169-170) . 322

Introducere la lecţiile 181-200  323

VII CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI

181. Am încredere în fraţii mei, care sunt una cu mine . 324

182. Voi sta liniştit o clipă şi voi merge acasă . 326

183. Invoc Numele lui Dumnezeu şi al meu . 329

184. Numele lui Dumnezeu e moştenirea mea . 331

185. Vreau pacea lui Dumnezeu . 334

186. Mântuirea lumii depinde de mine  337

187. Binecuvântez lumea pentru că mă binecuvântez pe mine însumi  340

188. Pacea lui Dumnezeu străluceşte acum în mine  342

189. Simt în mine acum Iubirea lui Dumnezeu  344

190. Aleg bucuria lui Dumnezeu în loc de durere . 346

191. Sunt sfântul Fiu al lui Dumnezeu Însuşi . 348

192. Am o funcţie pe care Dumnezeu ar vrea să o ocup . 350

193. Toate lucrurile sunt lecţii pe care Dumnezeu ar vrea să le învăţ . 352

194. Pun viitorul în Mâinile lui Dumnezeu . 355

195. Iubirea e calea pe care o urmez cu recunoştinţă . 357

196. De răstignit, mă pot răstigni numai pe mine însumi . 359

197. De câştigat, pot câştiga numai recunoştinţa mea . 361

198. Numai condamnarea mea mă lezează . 363

199. Nu sunt un trup. Sunt liber . 366

200. Nu există altă pace decât pacea lui Dumnezeu  368

Recapitularea a VI-a

Introducere . 370

201. (181) . 372

202. (182) . 372

203. (183) . 373

204. (184) . 373

205. (185) . 374

206. (186) . 374

207. (187) . 375

208. (188) . 375

209. (189) . 376

210. (190) . 376

211. (191) . 377

212. (192) . 377

213. (193) . 378

214. (194) . 378

215. (195) . 379

216. (196) . 379

217. (197) . 380

218. (198) . 380

219. (199) . 381

220. (200) . 381

VIII  

PARTEA a II-a

Introducere . 382

1. Ce este iertarea?  385

221. Pace minţii mele. Să mi se potolească toate gândurile  386

222. Pace minţii mele. Să mi se potolească toate gândurile  386

223. Dumnezeu e viaţa mea. Nu am altă viaţă decât a Lui . 387

224. Dumnezeu e Tatăl meu, şi El Îşi iubeşte Fiul  387

225. Dumnezeu e Tatăl meu, şi Fiul Lui Îl iubeşte . 388

226. Mă aşteaptă casa mea. Mă voi grăbi să ajung la ea  388

227. Aceasta este clipa sfântă a eliberării mele . 389

228. Dumnezeu nu m-a condamnat. Nici eu nu o mai fac  389

229. Iubirea, care m-a creat, este ce sunt  390

230. Acum voi căuta şi voi găsi pacea lui Dumnezeu  390

2. Ce este mântuirea? . 391

231. Tată, vreau doar să îmi aduc aminte de Tine  392

232. Fii în mintea mea, Tatăl meu, toată ziua  392

233. Îmi dau viaţa lui Dumnezeu să o călăuzească astăzi . 393

234. Tată, astăzi sunt din nou Fiul Tău . 393

235. Dumnezeu, în mila Lui, voieşte să fiu mântuit . 394

236. Îmi conduc mintea, pe care numai eu trebuie să o conduc . 394

237. Acum vreau să fiu aşa cum m-a creat Dumnezeu . 395

238. De decizia mea depinde toată mântuirea  395

239. Slava Tatălui meu este a mea . 396

240. Frica nu se justifică sub nicio formă . 396

3. Ce este lumea? . 397

241. În această clipă sfântă soseşte mântuirea  398

242. Ziua de azi e a lui Dumnezeu. E darul pe care I-l fac eu  398

243. Astăzi nu voi judeca nimic din ce se întâmplă . 399

244. Nu sunt în pericol nicăieri în lume . 399

245. Pacea Ta e cu mine, Tată. Sunt în siguranţă . 400

246. A-mi iubi Tatăl înseamnă a-I iubi Fiul . 400

247. Fără iertare voi fi tot orb  401

248. Ce suferă nu face parte din mine  401

249. Iertarea pune capăt întregii suferinţe şi pierderi  402

250. Să nu mă văd limitat . 402

4. Ce este păcatul? . 403

251. Nu am nevoie decât de adevăr. . 404

IX CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI

252. Fiul lui Dumnezeu e Identitatea mea . 404

253. Sinele meu e stăpânul universului . 405

254. Să tacă toate vocile din mine, în afara Vocii lui Dumnezeu  405

255. Aleg să îmi petrec ziua de azi în pace deplină . 406

256. Dumnezeu e singurul obiectiv pe care îl am astăzi . 406

257. Să îmi aduc aminte care e scopul meu . 407

258. Să îmi aduc aminte că obiectivul meu e Dumnezeu  407

259. Să îmi aduc aminte că nu există păcat . 408

260. Să îmi aduc aminte că m-a creat Dumnezeu . 408

5. Ce este trupul? . 409

261. Dumnezeu e adăpostul şi siguranţa mea  410

262. Să nu percep diferenţe astăzi . 410

263. Sfânta mea viziune vede lucrurile toate pure . 411

264. Sunt înconjurat de Iubirea lui Dumnezeu . 411

265. Blândeţea creaţiei e tot ce văd . 412

266. Sfântul meu Sine Îşi are locul în tine, Fiu al lui Dumnezeu  412

267. Inima mea bate în pacea lui Dumnezeu  413

268. Toate lucrurile să fie exact aşa cum şi sunt  413

269. Vederea mea porneşte în căutarea feţei lui Cristos  414

270. Nu voi folosi ochii trupului astăzi  414

6. Ce este Cristosul? . 415

271. Astăzi mă voi folosi doar de viziunea lui Cristos  416

272. Cum pot iluziile să îl satisfacă pe Fiul lui Dumnezeu? . 416

273. Tihna păcii lui Dumnezeu este a mea  417

274. Ziua de azi aparţine iubirii. Să nu mă tem  417

275. Vocea tămăduitoare a lui Dumnezeu ocroteşte toate lucrurile astăzi . 418

276. Cuvântul lui Dumnezeu mi-e dat ca să îl spun  418

277. Să nu Îţi leg Fiul cu legi făcute de mine . 419

278. Dacă eu sunt legat, nici Tatăl meu nu e liber  419

279. Libertatea creaţiei o făgăduieşte pe a mea  420

280. Ce limite pot să îi pun Fiului lui Dumnezeu? . 420

7. Ce este Spiritul Sfânt? . 421

281. Nu mă pot răni decât gândurile mele  422

282. Nu mă voi teme de iubire astăzi . 422

283. Adevărata mea Identitate îşi are locul în Tine  423

284. Pot alege să schimb toate gândurile care rănesc . 423

285. Sfinţenia mea străluceşte astăzi limpede şi clar  424

286. Liniştea Cerului îmi cuprinde astăzi inima . 424

287. Tu eşti obiectivul meu, Tată. Numai Tu . 425

288. Să uit astăzi trecutul fratelui meu . 425

X  

289. Trecutul nu mai e. Nu mă poate atinge . 426

290. Tot ce văd e fericirea mea prezentă  426

8. Ce este lumea reală? . 427

291. Astăzi e o zi de linişte şi pace  428

292. Un deznodământ fericit pentru toate e un lucru cert  428

293. Toată frica a trecut şi a rămas numai iubire  429

294. Trupul meu e un lucru complet neutru . 429

295. Spiritul Sfânt priveşte azi prin mine  430

296. Spiritul Sfânt vorbeşte azi prin mine  430

297. Iertarea e singurul dar pe care îl dau . 431

298. Te iubesc, Tată, şi Îţi iubesc şi Fiul  431

299. Sfinţenia veşnică îşi are locul în mine  432

300. Lumea aceasta nu durează decât o clipă . 432

9. Ce este a Doua Venire?  433

301. Şi Dumnezeu Însuşi va şterge toate lacrimile . 434

302. Unde a fost întuneric văd lumină . 434

303. Cristos Cel sfânt Se naşte în mine astăzi  435

304. Lumea mea să nu împiedice viziunea lui Cristos  435

305. Există o pace pe care ne-o acordă Cristos  436

306. Darul lui Cristos e tot ce caut astăzi . 436

307. Dorinţele conflictuale nu pot să fie voia mea  437

308. Clipa aceasta e singurul timp care există  437

309. Nu mă voi teme să privesc lăuntric astăzi . 438

310. Îmi petrec ziua de azi în neînfricare şi iubire  438

10. Ce este Judecata de apoi?  439

311. Judec toate lucrurile aşa cum vreau să fie . 440

312. Văd toate lucrurile aşa cum vreau să fie  440

313. Să îmi vină acum o nouă percepţie . 441

314. Caut un viitor diferit de trecut  441

315. Toate darurile pe care le dau fraţii mei îmi aparţin . 442

316. Toate darurile pe care le dau fraţilor mei sunt ale mele  442

317. Urmez calea care mi-a fost desemnată  443

318. În mine, mijlocul şi scopul mântuirii una sunt . 443

319. Am venit pentru mântuirea lumii  444

320. Tatăl meu îmi dă toată puterea mie  444

11. Ce este creaţia?  445

321. Tată, libertatea mea e numai în Tine  446

322. Pot renunţa numai la ce nu a fost real niciodată  446

323. Fac bucuros „sacrificiul“ fricii . 447

XI CULEGERE DE EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI

324. Eu doar urmez, căci nu vreau să conduc . 447

325. Toate lucrurile pe care cred că le văd reflectă idei . 448

326. Sunt de-a pururi un Efect al lui Dumnezeu  448

327. Nu trebuie decât să Te chem şi îmi vei răspunde . 449

328. Aleg locul al doilea ca să îl câştig pe cel dintâi . 449

329. Eu am ales deja ce voieşti Tu . 450

330. Astăzi nu îmi voi face iarăşi rău . 450

12. Ce este eul?  451

331. Nu există conflict, căci voia mea este a Ta . 452

332. Frica încătuşează lumea. Iertarea o descătuşează  452

333. Iertarea pune capăt visului de conflict aici  453

334. Astăzi revendic darurile pe care le dă iertarea . 453

335. Aleg să văd nepăcătoşenia fratelui meu  454

336. Iertarea îmi dă posibilitatea să cunosc că minţile sunt îngemănate  454

337. Nepăcătoşenia mea mă fereşte de tot răul  455

338. Mă afectează numai gândurile mele  455

339. Voi primi ceea ce cer . 456

340. Astăzi pot scăpa de suferinţă  456

13. Ce este un miracol?  457

341. Îmi pot ataca doar propria mea nepăcătoşenie,

Şi numai ea mă ocroteşte  458

342. Las iertarea să se aştearnă asupra tuturor lucrurilor,

Căci aşa mi se da va iertare  458

343. Nu mi se cere să fac un sacrificiu

Ca să găsesc îndurarea şi pacea lui Dumnezeu  459

344. Astăzi învăţ legea iubirii:

Ce îi dau în dar fratelui meu e darul pe care mi-l fac mie . 459

345. Astăzi ofer numai miracole,

Căci vreau să îmi fie înapoiate  460

346. Astăzi mă învăluie pacea lui Dumnezeu

Şi uit de toate, în afară de Iubirea Lui  460

347. Mânia vine precis din judecată. Judecata este

Arma pe care vreau să o folosesc împotriva mea,

Să ţin miracolul departe de mine  461

348. Nu am niciun motiv de mânie sau de teamă,

Căci Tu eşti peste tot în jurul meu. Şi, pentru fiecare nevoie

Pe care o percep, harul Tău îmi este de ajuns . 461

349. Astăzi las viziunea lui Cristos să vadă

Toate lucrurile pentru mine şi să nu le judece, ci să dea

În schimb fiecăruia în parte câte un miracol de iubire  462

350. Miracolele reflectă veşnica Iubire a lui Dumnezeu

XII  

Să le oferi înseamnă să îţi aduci aminte de El

Şi, prin amintirea Lui, să mântuieşti lumea  462

14. Ce sunt eu? . 463

351. Fratele meu nepăcătos e călăuza mea spre pace

Fratele meu păcătos e călăuza mea spre durere

Şi îl voi vedea pe cel pe care aleg să îl văd  464

352. Judecata şi iubirea sunt opuşi. Dintr-una

Vin toate necazurile lumii. Dar din

Cealaltă vine pacea lui Dumnezeu Însuşi  464

353. Ochii mei, limba mea, mâinile mele, picioarele mele

Au azi un singur scop: să I se dea spre folosinţă lui Cristos,

Să binecuvânteze lumea cu miracole  465

354. Stăm împreună, Cristos şi eu, în pace

Şi certitudinea finalităţii. Şi în El

E Creatorul Lui, aşa cum El este în mine . 465

355. Toată pacea şi bucuria şi toate miracolele pe care le voi da

Nu vor avea sfârşit când voi accepta

Cuvântul lui Dumnezeu. De ce nu aş face-o astăzi?  466

356. Boala nu e decât un alt nume pentru păcat

Vindecarea nu e decât un alt nume pentru Dumnezeu

Miracolul este, aşadar, o chemare adresată Lui  466

357. Adevărul răspunde la fiecare chemare pe care I-o adresăm lui Dumnezeu,

Răspunzând mai întâi cu miracole şi apoi

Revenind la noi pentru a fi el însuşi . 467

358. Nicio chemare adresată lui Dumnezeu nu poate rămâne neauzită

Sau fără răspuns. Şi de un lucru pot fi sigur:

Răspunsul Lui e cel pe care îl vreau cu adevărat . 467

359. Răspunsul lui Dumnezeu e o formă de pace. Toată durerea

E vindecată, toată nefericirea e înlocuită cu bucurie

Toate uşile închisorii se deschid. Şi se înţelege că tot păcatul

Nu e decât o greşeală  468

360. Pace mie, sfânt Fiu al lui Dumnezeu

Pace fratelui meu, care e una cu mine

Prin noi, să fie binecuvântată cu pace lumea întreagă.  468

Lecţii finale

Introducere . 469

361. - Această clipă sfântă vreau să Ţi-o dau Ţie  470

365. Preia Tu conducerea. Căci vreau să Te urmez,

Sigur că îndrumarea Ta îmi aduce pace . 470

Epilog  471

XIII

 

  

CUPRINS 3

MANUAL PENTRU PROFESORI

Introducere . 1

Cine sunt profesorii lui Dumnezeu?  3 1.

Cine sunt elevii lor?  4 2.

Care sunt nivelurile de predare?  6 3.

Care sunt caracteristicile profesorilor lui Dumnezeu?  8 4.

Încredere  8 I.

A. Sporirea încrederii . 9

Onestitate . 10 II.

Toleranţă  11 III.

Blândeţe  11 IV.

Bucurie . 12 V.

Neapărare  12 VI.

Generozitate  13 VII.

Răbdare  14 VIII.

Credinţă  14 IX.

Deschidere mentală  15 X.

Cum se realizează vindecarea? 16 5.

Scopul perceput al bolii . 16 I.

Saltul perceptual . 16 II.

Funcţia profesorului lui Dumnezeu . 18 III.

Vindecarea este certă?  19 6.

Vindecarea trebuie repetată? 21 7.

Cum se poate evita perceperea unei ordini a dificultăţilor? . 23 8.

Se impun schimbări în viaţa profesorilor lui Dumnezeu?  25 9.

Cum se renunţă la judecată?  26 10.

Cum e posibilă pacea în lumea aceasta?  28 11.

De câţi profesori de-ai lui Dumnezeu este nevoie pentru mântuirea lumii?  30 12.

Care e adevăratul înţeles al sacrificiului?  32 13.

Cum se va sfârşi lumea? . 34 14.

În cele din urmă, va fi judecat fiecare? . 36 15.

Cum ar trebui să îşi petreacă ziua profesorul lui Dumnezeu? . 37 16.

Cum abordează profesorii lui Dumnezeu gândurile magice? . 41 17.

Cum se face corecţia?  44 18.

Ce e dreptatea?  46 19.

III  

Ce e pacea lui Dumnezeu? . 48 20.

Care e rolul cuvintelor în vindecare? . 50 21.

Care e corelaţia dintre vindecare şi ispăşire?  52 22.

Isus are un loc special în vindecare?  54 23.

Există reîncarnare?  56 24.

Sunt de dorit puterile „parapsihice“?  58 25.

Se poate ajunge la Dumnezeu direct?  60 26.

Ce este moartea?  62 27.

Ce este învierea?  64 28.

Cât despre restul.  66 29.

EXPLICAŢII TERMINOLOGICE

Introducere . 71

Minte – Spirit . 72 1.

Eul – miracolul  74 2.

Iertarea – faţa lui Cristos  76 3.

Percepţie adevărată – cunoaştere  78 4.

Isus – Cristos  80 5.

Spiritul Sfânt  82 6.

Epilog  84

IV